Kui sel aastal sai Saarte Teedevalitsus riigilt 98 miljonit krooni, millest enamik kulus asfaltteede kapitaalremondiks ja tolmuvaba katte rajamiseks kruusateedele, siis järgmise aasta eelarve on 30 miljonit, millest katete ehitamiseks ei jätku sentigi.
Tolmuvabade teede rajamiseks Saaremaale uuel aastal raha ei jagu
«Esialgse plaani kohaselt ükski maakond kruusateede tolmuvabaks tegemiseks raha ei saanud,» ütles Meie Maale Saarte Teedevalitsuse juhataja Aleksander Kollo.
«Praegune suund on Euroopa rahaga Tartu poole minek. Kõik maakonnad saavad järgmisel aastal oluliselt vähem raha kui sel aastal,» lisas ta.
Tänavusest aastast rohkem sai Saare maakond tee-ehituse raha vaid 2006. aastal, kui Saaremaa sadama valmimisega tehti sinna ka korralik maantee.
Lisaks rekonstrueeriti Kuressaare - Kuivastu maanteest 20-kilomeetrine lõik.
Teede säilitusremont ehk kruusateede pindamine on järgmisel aastal kõige olulisem. Puude eemaldamine ja kraavide puhastamine on lisaks purustatud kruusa ja killustiku teedele vedamisele põhitöö.
Siiski on teedevalitsusel koostöös omavalitsustega õigus ka ise raha kasutamise üle otsustada. Hädapärased on Kuressaare-Võhma, Kihelkonna-Veere ja Leisi-Metsküla lõik, kui aga turismi tahetakse paremini arendada, siis ka Võhma-Mustjala see osa, mis veel tegemata.