Endine haridusminister Tõnis Lukas peab primitiivseks arvamust, et õpetajaid tuleks hinnata vaid selle alusel kui palju suudavad nad nii-öelda toota õpilasi.
Lukas: hinnata õpetajaid õpilaste tootlikkuse järgi on primitiivne
Ajakirjanduses on õpetajate palganõudmise ja meeleavalduse taustal kirjutatud, et suuremat palka soovides peab kasvama ka õpetajate tootlikkus, kui samas on tegelikult õpilaste arv õpetaja kohta järjest langenud.
Tõnis Lukas ütles BNSile antud intervjuus, et selline lähenemine on lapselikult primitiivne. «Keegi on lugenud mingeid haldus- või majandusõpikuid ning süsteemi tundmata kohaldab lihtsamaid põhitõdesid õpetajate tööle,» sõnas Lukas.
Tema hinnangul vastab õpetaja töö tippspetsialisti omale. «Õpetaja kvalifikatsiooninõuded nii isikuomadustele kui ettevalmistusele panevad väga suured nõudmised. Õpetaja peab olema juhiomadustega, lahendama konflikte, tundma hästi oma ainet, olema empaatiavõimeline,» loetles Lukas. «Lisaks sellele on see töö väga mahukas. Kui tahame veel, et ta suudaks panna tähele õpilaste hulgas toimuvat, koolitada vanemaid, lahendada perekondadevahelisi probleeme, siis see kõik võtab tööaega.»
Möödunud nelja-aastase perioodiga keskmise palga ja õpetajate palga alamäärade vahe vähenes ja see suund peab Lukase sõnul jätkuma. «Mitte nii, et kui on eelarveliselt rasked ajad, püütakse näidata, et õpetaja töö on justkui väga tavaline või ta saab juba praegu õiglast palka ja tõstke nüüd oma tööviljakust ka,» ütles ta. «Ma arvan, et õpetaja tööviljakust mõõdame ühiskonnas vägivaldsuse vähenemisega, kas meie lapsed on hästi kasvatatud ja paljude muude asjadega.»