Eesti hakkab jää lõhkumist tellima Norra firmalt

Raul Sulbi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Laevad talvisel Liivi lahel jäämurdjat ootamas.
Laevad talvisel Liivi lahel jäämurdjat ootamas. Foto: Liis Treimann

Veeteede amet sõlmis täna lepingu Norra firmaga Trans Viking Icebreaking & Offshore AS Soome lahele lisajäämurdja prahtimiseks jäämurdeperioodiks 2011/2012.

Lisajäämurdja on planeeritud jäämurdeteenuse osutamiseks Soome lahel paralleelselt jäämurdjaga Tarmo, teatas ameti pressiesindaja.

Prahitav laev Tor Viking on jäämurdjate klassi kuuluv laev ja kannab Rootsi lippu. Jäämurdja on 84 meetrit pikk, 18 meetrit lai, laeva süvis on 7,2 meetrit, peamasinate koguvõimsus 13 400 kW. Omanikel on vajaduse korral õigus prahitav laev asendada sõsarlaevadega Balder Viking või Vidar Viking.

Leping sõlmiti ajavahemikuks 1. jaanuarist 2012 kuni 31. märtsini 2012 maksumusega 3,42 miljonit eurot, millele lisandub kütuse maksumus vastavalt kulule. Lepingut on võimalik vastavalt vajadusele pikendada kuni 14 päeva. Laev saabub Tallinnasse 4. jaanuaril 2012.

Veeteede ameti peadirektori Andrus Maide sõnul loob see leping paremad võimalused jäämurdetööde korraldamiseks, sest vaid 48 aasta vanuse jäämurdja Tarmoga on väga raske tagada rahuldaval tasemel jäämurdeteenuse osutamist Soome lahel, samuti ei piisa ainult ühest jäämurdjast Soome lahe sadamate teenindamiseks.

«Lisajäämurdja prahtimine Soome lahele on kindlasti vajalik, olenemata sellest, kui raske tuleb talv, kuna ainult taoliste lepete olemasolu võib anda kindluse, et Eestis tagatakse jätkusuutlik ja ohutu talvine navigatsioon,» ütles veeteede ameti peadirektor Andrus Maide.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles