Eesti lennunduse aasta teo konkursi võitis Eesti Lennuakadeemia

Berit-Helena Lamp
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tiivikukujuline Eesti Lennuakadeemia õppehoone jääb lennuraja lähedale, vaid kiviviske kaugusele Ülenurmel asuvast lennujaamahoonest. Päris oma maja pole lennuakadeemial alates 1993. aastal asutamisest olnudki.
Tiivikukujuline Eesti Lennuakadeemia õppehoone jääb lennuraja lähedale, vaid kiviviske kaugusele Ülenurmel asuvast lennujaamahoonest. Päris oma maja pole lennuakadeemial alates 1993. aastal asutamisest olnudki. Foto: Arhitektibüroo Lunge & Ko

Täna anti Eesti lennunduse juhtivtöötajate seminaril üle konkursi «Aasta tegu Eesti lennunduses» rändauhind «Kotkas».

Rändkotka auhinna vääriliseks tunnistati sel aastal Eesti Lennuakadeemia uue tiivikukujulise õppekeskuse valmimine. Auhinna «Aasta tegu Eesti lennunduses» andis pidulikult üle mullune võitja Õhuvägi, keda tunnustati Ämari lennuvälja liiklusala rekonstrueerimise eest.

«Oleme tänulikud, et lennundusvaldkonna partnerid peavad uue õppehoone valmimist auhinna vääriliseks,» sõnas Eesti Lennuakadeemia rektor Jaan Tamm. «Sellist võimalust ootasime pikka aega ning tänaseks olemegi saavutanud rahvusvahelistele lennundusnõuetele vastava koolitusvõimekuse, kus meil on ühe katuse all ka ainulaadsed integreeritud lennu- ja lennujuhtimissimulaatorid.»

Tiivikukujuline õppehoone rajati lennuraja lähedale, Ülenurme lennujaamahoone vahetusse lähedusse. Hoones on ruumi 340 üliõpilasele ning 60 õppe- ja teadustöötajale. Hoone pindala on üle 4000 ruutmeetrit, mille rajamiseks eraldasid Eesti riik ja Euroopa regionaalarengu fond 4,35 miljonit eurot.

Auhinnasaaja valiti hommikul toimunud Eesti Lennuakadeemia nõunike kogu salajasel hindamisel. Žürii koosseisu kuulusid Gerli Rebane majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist, Kersti Kõiv haridus- ja teadusministeeriumist, Hellar Lill kaitseministeeriumist, Rein Loik Tallinna lennujaamast, Priit Lõuk lennuametist, Kalle Allikson lennuametist, Mati Meos Eesti Lennundusmuuseumist, Allan Oksmann Piirivalve lennusalgast, Tanel Rautits Lennuliiklusteeninduse ASist, brig-kin Valeri Saar Õhuväest, Maido Veebel Estonian Airist ning Valdo Raag kui veteranide esindajana.

Rändkotka auhinnale kandideerisid veel AS Estonian Airi CRJ900 NextGen lennukite kasutuselevõtt, Copterline’i kolmandat korda liinilendude käivitamine Tallinna ja Helsingi vahel, Tallinna lennujuhtimistorni uus lennujuhtimissüsteem, kruiisipööringud Tallinna Lennujaamas, Eesti on Euroopa kiiremini kasvav, õhuväe esimese põhikursuse lõpetajad Kaitseväe Ühendatud Õppeasutustes.

«Aasta tegu Eesti lennunduses» on seitsmendat korda toimuv konkurss, millega tunnustatakse Eesti lennundusettevõtete või –organisatsioonide iga-aastast tegevust. Konkursile on võimalik esitada kuni kolm aasta kaalukamat tegu või saavutust ühe asutuse kohta.

Varasematel aastatel on rändkotka auhinna võitnud Õhuvägi, Eesti Lennundusmuuseum, Tartu Lennukolledž, Piirivalve lennusalk, Tallinna lennujaam ja Tartu Lennujaam.

Iga-aastast lennunduse juhtivtöötajate seminari korraldab Eesti Lennuakadeemia.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles