Kaheksa kuud Belgias remonditud kopter naaseb koju

Risto Berendson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kolmest Eesti päästekopterist on ainsana praegu teenistuskõlbulik PWB.
Kolmest Eesti päästekopterist on ainsana praegu teenistuskõlbulik PWB. Foto: Mihkel Maripuu

Kaheksa kuud kestnud ootamise järel peaks järgmisel nädalal lõpuks Belgiast remondist kodumaale tagasi jõudma päästekopter PWA.

«Prognoosi kohaselt jõuab kopter PWA (kopteri tähis – toim.) Belgiast pikaajalisest hooldusest tagasi järgmisel nädalal,» ütles politsei ja piirivalveameti pressiesindaja Urmo Kohv.

PWA lendas pikaajalisele, 1200 lennutunnile järgnevale hooldusele Belgiasse juba märtsis. Kohale jõudes selgus, et politsei- ja piirivalveameti haldusosakond polnud suutnud kopteri pikaajalise hoolduse dokumentatsiooni ette valmistada. Seetõttu pidi kopter esimesed kaks ja pool kuud Belgias lihtsalt dokumente järele ootama.

Politsei- ja piirivalveameti juhtkond õigustas viivitust küll vajadusega korraldada aeganõudev riigihange, ent siseministeeriumi kriitika asutuse juhtkonna suhtes pani ka ameti juhte tehtud vigu tunnistama. Kõige selle tulemusena puudus Eestil vahepeal õhupäästevõimekus üldse.

PWA hooldustööd on veninud kaheksa kuu pikkuseks riigi sõlmitud odavamat tüüpi hoolduslepingu ja seetõttu, et kopter vajas palju põhjalikumat hooldust ja osade ümbervahetamist, kui 1200 lennutunni järel tavaks.

Rekordilise hooldusaja käigus on kopteritehas ja Eesti vahetanud hulgaliselt dokumente, mille tulemusena kopter lõpuks taas lennukõlbulik on. Politsei- ja piirivalveameti kasutuses on kokku kolm Agusta Westland-139 tüüpi kopterit. Neist ainsana on praegu töökorras PWB.

Novembri keskel sai lennusalga kõige uuemal kopteril (PWC) täis 300 lennutundi ja seetõttu viibib see hetkel plaanilises nn. 300 tunni hoolduses. Politsei ja piirivalveameti teatel peaks see lõppema detsembri keskel. «Hooldust tehakse kopterile lennusalga oma jõudude ja vahenditega Tallinnas,» teatas pressiesindaja Urmo Kohv.

Erineva pikkusega hooldused Agusta Westland-139 tüüpi kopteritele on ette nähtud iga 50, 100, 300, 600 ja 1200 lennutunni tagant. Iga 50 lennutunni järel tehtav hooldus kestab vaid mõne tunni, samas kui 1200 lennutunni hooldus võtab aega mitmeid kuid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles