Riigiportaal eesti.ee uuenes

Martin Smutov
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Riigiportaal
Riigiportaal Foto: www.eesti.ee

Sel nädalavahetusel jõudis kasutajate ette põhjalikult uuenenud riigiportaal eesti.ee. Riigiasutuste teenuseid, infot ja kontakte koondav portaal sündis kodanike tagasiside põhjal, uuenesid nii ülesehitus kui kujundus.

Portaali juhi Aarne Seppeli sõnul algas uuendamine juba kaks aastat tagasi, kui uuriti kasutajate käest, millisena nad portaali näha tahavad. Pärast uue eesti.ee avalikustamist ollakse valmis kolmekuuseks perioodiks, kus kuulatakse inimeste tagasisidet ja antakse portaalile viimane lihv.

Kasutajad saavad tagasisidet saata otse portaalist kasutades nuppu «Kirjuta ja küsi» või e-postiga aadressil help@ria.ee.

«Portaal peab olema tehniliselt turvaline ja mugav kasutada, kuid tema tõeline väärtus peitub sisus,» sõnas Seppel.

Uude portaali koondati enam kui 200 teenust, 400 artiklit ja 2500 kontakti.

Uuendatud riigiportaali esimene oluline muudatus on info lihtsam leidmine - artiklid, teenused ja kontaktid on omavahel paremini seotud. Nii teemad kui teenused on menüüdes jaotatud suuremateks valdkondadeks ja kui mõne valdkonna alla käib väga palju artikleid, siis on need jaotatud omakorda väiksemateks rubriikideks.

Teine olulisem uuendus on kasutaja isiklike asjade kaust – «Minu asjad». Sinna on koondatud kõik kasutajaga seotud rakendused ja dokumendid. Inimestele on juba tuttavad e-post, teavituskalender, teavituste tellimine mobiilile või  lemmiklinkide haldamine.

Uus teenus on «Minu dokumentide» kaust, kus kasutaja saab luua dokumente, neid allkirjastada ning jagada teistele allkirjastamiseks või saata vajalikku asutusse.

Siit leiab endise digitaalallkirja rakenduse, millele on lisandunud palju uusi võimalusi. Pärast ametiasutusele kirja saatmist ei pea kasutaja käima iga päev kontrollimas, kas vastus on tulnud - portaal saadab inimese ametlikule e-postile teate selle kohta, et vastus on saabunud.

Riigiportaal eesti.ee sündis 2007. aastal teabeportaali ja kodanikuportaali ühendamisel. 2007. aastal külastati portaali 218 000 korda, 2010. aastal juba 2,7 miljonit korda. 2011. aasta jooksul on portaali külastusi kogunenud 3,2 miljonit.

Portaali populaarsemad teenused on elukohateate ja vanemahüvitise taotluse edastamine, oma andmete kontroll riiklikest registritest, politsei e-teenused ning Euroopa ravikindlustuskaardi taotlemine.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles