Eesti bränd tegi aastaga võimsa hüppe

Martin Smutov
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Puhkeaeg Pärnu rannas
Puhkeaeg Pärnu rannas Foto: Teet Malsroos/Õhtuleht

Kuigi Eesti bränd tõusis Futurebrandi edetabelis aastaga lausa 23 kohta ja oli sellega ülivõimsalt kõige suurem tõusja, on Eesti bränd 113 hinnatud riigi seas siiski alles 66. kohal.

Futurebrand mõõtis riikide brände viies peakategoorias, mis olid jagatud alamkategooriateks: väärtused (poliitiline vabadus, tolerants, sõnavabadus, stabiilne seaduslik kord, keskkonnahoid), elukvaliteet (töö, soov seal elada, elatustase, ohutus, arstiabi, haridus), hea mõju ärile (seadused, oskuslik tööjõud, arenenud tehnoloogia, investeerimiskliima), pärand ja kultuur (ajalugu, kunst ja kultuur, looduslik ilu, ehtsus) ja turism (puhkekeskused ja majutus, toit, vaatamisväärsused, väärtus, mida saad kulutatud raha eest, rannad, ööelu ja poodlemine).

Eesti ei jõudnud üheski peakategoorias 25 parema või alamkategoorias 15 parema sekka.

Küll aga tõsteti Euroopa peatükis esile, et Eesti on teinud läbi suurima tõusu ning on arenenud kõigis kategooriates ning kõrgel kohal ollakse kategooriates «hea ärile», «elukvaliteet» ja «väärtustesüsteem». Lisaks mainiti, et Eesti läks 1. jaanuaril üle eurole ja lähiaastatel võib sellest riigist nii mõndagi head oodata.

Eesti oli Euroopa koondtabelis 25. kohal, meie järel olid Bulgaaria, Albaania, Slovakkia, Poola, Venemaa, Serbia, Rumeenia ja Ukraina (tabelis kokku 33 riiki). Lätit ja Leedut tabelis polnud, Rootsi oli tabelis 2., Soome 3. ja Norra 7. kohal. Euroopa riikidest oli esimene Šveits.

Üldtabelis oli esikohal Kanada, millele järgnesid Šveits, Uus-Meremaa, Jaapan, Austraalia, USA, Rootsi, Soome, Prantsusmaa ja Itaalia.

Teise kümne moodustasid Saksamaa, Norra, Suurbritannia, Hispaania, Taani, Singapur, Austria, Maldiivid, Island ja Iirimaa.

Eesti oli 66. kohal. Meie ette jäid Liibanon, Jamaika ja Hiina. Järele aga Panama, Tansaania ja Saudi Araabia. Venemaa oli 82. kohal ja tabeli kolm viimast kohta olid Iraani, Zimbabwe ja Pakistani käes.

Futurebrand on rahvusvaheline brändingu ja innovaatilisuse konsultatsioonifirma, millel on üle maailma 24 kontorit.

Futurebrandi väitel annab brändi pidev mõõtmine võime hinnata uudissündmuste mõju ja riikide turundustegevust ning sedagi, miks inimesed valivad ühe riigi enne teist. Lisaks võrreldakse riikide brände pidevalt oma konkurentriikidega ja oma tugevusi leides saab nendele tugevustele edaspidi rõhuda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles