Amet: intsidendi tõi Scania ennatlik sadamasse suunamine

Alo Raun
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Praamid Rohuküla sadamas.
Praamid Rohuküla sadamas. Foto: Mihkel Maripuu

Veeteede ameti hinnangul juhtus detsembri lõpus intsident reisiparvlaevaga Scania, sest Rohuküla sadama süvendustööd ei olnud veel lõppenud ja reisiparvlaevad suunati ennatlikult lõunabasseini, veendumata deklareeritud sügavuste õigsuses.


Veeteede ametiga kooskõlastamata teisaldati süvendustööde ajaks navigatsioonimärk ja jäeti see esialgsele kohale tagasi panemata, tekitades sellega navigatsiooniohu, teatas ameti pressiesindaja.

Veeteede Ameti nõudel on praeguseks see navigatsioonimärk tagasi oma esialgsele kohale paigaldatud.

Sadamaseaduse kohaselt on sadama valdaja kohustus ohutu laevaliikluse ja korra kindlustamine sadamas. Sadama valdaja peab korraldama sadama sissesõidutee ja akvatooriumi rekonstrueerimist, jälgima deklareeritud andmete õigsust ning vastutama deklareeritud andmete õigsuse eest.

Veeteede ametile esitatud Rohuküla sadama süvendustööde mõõdistus vastas nõuetele, kuid veendumaks sadama ohutuses oleks sadama valdaja pidanud ameti hinnangul nõudma laiema ala mõõdistust.

Võimalik reisiparvlaeva Scania põhjapuude oli sadama akvatooriumil väljaspool süvendatud ja mõõdistatud ala - nimelt ei süvendatud kogu sadama akvatooriumi, vaid väga väikest osa sellest.

Kuigi tuukriülevaatus Scanial kahjustusi ei tuvastanud ja laevakompanii põhjapuudet ei kinnitanud, klassifikatsiooniühingut teavitati ja laev lubati taas liinile, ei ole veeteede amet rahul meresõiduohutuse seadusega nõutud õigeaegse informatsiooni edastamisega Saaremaa Laevakompanii poolt.

Lähiajal on veeteede ameti ja Saaremaa Laevakompanii esindajatel plaanis kohtuda, et arutada probleeme informatsiooni vahetamisega ja parandada informatsiooni liikumist ja koostööd tulevikus.

Saarte Liinide arendusdirektori Peeter Oopkaupi sõnul otsustasid Saarte Liinid koos töövõtjaga Victoria Shipping süvendustöid jätkata pärast projekteerija täpsustatud süvendusplaani koostamist.

Rohuküla sadamat süvendatakse kolmes etapis ja praeguseks pole ühtki tööd vastu võetud ega tööde eest tasutud.

29. detsembri hilisõhtul Rohuküla sadamas kergelt põhja kraapsanud praam Scania pääses kerge kriimustusega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles