Eesti 2030: Ülemistele tuleb ühistranspordi keskterminal

Madis Filippov
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tuuletõkke moodul Ülemiste jaamas.
Tuuletõkke moodul Ülemiste jaamas. Foto: Eesti Raudtee

Üleriigilise planeeringu Eesti 2030+ arutelul rääkis Tallinna peaarhitekt Endrik Mänd, et Ülemistele võiks tulla kõiki ühistranspordiliike kokku koondav suur terminal, kust pääseks sadamasse, kesklinna, lennujaama ning kaugemalegi.

«Täna sõidavad rongid Balti jaama, sadam on sisuliselt lennujaamaga sidumata, bussijaam ei ole heas kohas,» kirjeldas Mänd praegust olukorda üleriigilise planeeringu Eesti 2030+ arutelul. «Ühistranspordiliigid peavad olema integreeritud, graafikud klappima ja peab olema ühtne piletisüsteem. Ühistransport peab muutuma autost kiiremaks ja mugavamaks.»

Ta käis välja Eesti 2030+ planeeringus kajastuva idee, mille järgi võiks praegu Balti jaama sõitvad rongid peatuda Ülemiste suures terminalis, mis oleks samas ka Rail Balticu vahepeatus. Nii saabuksid sinna kohalikud ja rahvusvahelised rongid.

Sealt liiguksid siis kohalikud rongid edasi näiteks jaotusterminali Kristiines. Lisaks oleks Ülemiste terminal trammiliikluse kaudu seotud nii lennujaama kui sadamaga. See oleks keskne terminal loomulikult ka bussidele.

«Maaressurss on põhimõtteliselt olemas, selles mõttes, et seal pole hoonestust peal,» rääkis Mänd ning pakkus, et 2014. aastaks võiks olla põhimõtteline lahendus olemas.

Üleriigiline planeering Eesti 2030+ on veel ettepanekute faasis, mistõttu võivad selle käigus välja käidud ideed muutuda. Kui ettepanekud on kokku kogutud ning ministeeriumitega arutatud, esitatakse see valitsusele kinnitamiseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles