Rehviliidu juht: rehvivahetus võiks käia litsentsi alusel

Madis Filippov
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaur Kuurme
Kaur Kuurme Foto: Peeter Langovits

Eesti Rehviliidu tegevjuht Kaur Kuurme rääkis, et kuna mõned töökojad teevad rehvide paigaldamisel väga kehva tööd ja seavad sellega liiklejad ohtu, tuleks olukorra parandamiseks luua töökodadele rehvi paigaldamise koolitused ja litsentsid.

Kuurme sõnul tõusis teema päevakorda seoses sellega, et mõned rehvivahetusettevõtted võtavad inimesi väljaõppeta tööle ja vahetavad neid hooajaliselt välja, mistõttu ei tööta seal mitte alati professionaalid.

«Näiteks on rehv veljele pandud tagurpidi, samas kui rehvile on määratud mustri suund. Isegi seda pole suudetud teha, rääkimata tehnoloogiast, kuidas rehvi velje pealt maha kangutatakse,» sõnas ta. «Tänavu on rehvide turvalisuse küsimus olnud meediapildis, aga kindlasti on lisaks rehvivalikule oluline see, kuidas seda paigaldatakse.»

«See nõuab väljaõpet, kuidas rehvi tasakaalustada, kuidas seda veljelt maha võtta ja peale panna, vaadata rehvi olukorda,» seletas Kuurme, kelle sõnul võib praegu praktiliselt igaüks töökoja püsti panna ja mingisugust litsentsi ei nõuta.

«Meie kõigi turvalisuse huvides oleks mõistlik, kui rehvivahetustöökoja vastutaval meistril, kes on saanud vastava väljaõppe, on sertifikaat ning ta oskab teisi töötajaid koolitada,» rääkis Kuurme.

Ta lisas, et suuremad rehvide maaletoojad oleksid kindlasti nõus uue süsteemi väljatöötamisel kaasa aitama.

«See võiks olla majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi pädevuses, et hakata seda teemat arendama,» rääkis Kuurme, lisades, et järgmisel aastal soovib ta hakata sel teemal ministeeriumiga nõu pidama.

Kuurme rõhutas, et eesmärk ei ole otseselt kellegi tegevust piirata, aga eesmärk on, et kui avatakse rehvitöökoda, siis peaks seal tagatama ka kvaliteetne töö. Ta lisas, et luua võiks kvaliteedimärgi, mille töökojad saaksid läbides koolituse. Nii oleks tarbijal võimalik selle järgi teha oma valik.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist vastati reedel, et kuna hetkel ei ole ministeerium näinud Rehviliidu pöördumist ja argumente, siis on liiga vara antud ideele hinnangut anda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles