Politsei infotelefon saab päevas ligi 550 kõnet

Hanneli Rudi
, Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Scanpix / kollaaž Katri Karing

Politsei- ja piirivalveameti infotelefon 612 3000 saab päevas keskmiselt 550 kõnet. Näiteks üks kõneleja soovis teada, kas koos dokumentidega kadunud firma raamatupidaja äkki juba politseis pole.

«Kõnede arv päevas sõltub nädalapäevast, kuust, näiteks esmaspäeviti on kõnesid rohkem, nädala lõpu poole vähem,» rääkis politsei- ja piirivalveameti kodakondsus- ja migratsiooniosakonna teeninduskeskuse juhataja Tatjana Portnova.

Keskmine kõnede arv päevas on ligi 550-600. Senine rekordpäev oli mullu suvel, kui ühel päeval tehti infotelefonile 1100 kõnet päevas. Tavaline infotelefoni kõne kestab ligi kaks minutit.

Kõige rohkem küsitakse infot dokumentide, nagu passi ja ID-kaardi taotlemise ja vahetamise kohta, ning tahetakse teada politsei- ja piirivalveameti töötajate kontaktandmeid ning ametiasutuse lahtiolekuaegu. Uuritakse ka ID-kaardi ja mobiil-ID kasutamise kohta, tahetakse teada, kuidas registreerida piiriületuseks ning milliste riikide külastamiseks on vaja viisat ja milliseid dokumente on reisides vaja.

Infotelefoni töötajatel tuleb anda ka selgitusi, kui suured on trahvid ning kuhu neid maksta ning vastata küsimusele, kus asuvad kiiruskaamerad ning kes saab kaamera poolt fikseeritud rikkumise kohta trahvi. Huvi tuntakse ka selle vastu, kui kaua võib õhtul muusikat kuulata ja kui kaua võib alaealine ilma saatjata õhtul väljas olla.

Aeg-ajalt tuleb infotelefonile ka pisut iseäralikke kõnesid.

2010. aasta veebruaris tahtis helistaja teada, mida teha kui naaber künnab tema maad?

Ei saa kätte meie firma raamatupidajat, kadunud koos dokumentide ja koodidega. Ega ta Teie juures ei ole?

Kas Te teate kuhu surnud on maetud? (Helistaja soovis tegelikult kalmistu haudade plaane)

Kas väikse Siimukese pass on valmis?

Nägin Teie numbrit politsei auto peal, kas see auto on müüa? (Kõne tehti mullu sügisel, kui politseiautodele kleebiti infotelefoni number).

Infotelefon annab infot politsei- ja piirivalveameti teenustest ja algatatud kampaaniatest, taotlusankeetidest ja nende täitmisest, taotlustele lisatavatest dokumentidest, teisaldatud autode asukohast, struktuuriüksuste asukohast ja lahtiolekuaegadest, menetlusprotsessi kulgemisest ja ametnike avalikest kontaktandmetest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles