New York Times lasi reklaamijad esiküljele

Priit Pullerits
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
The New York Times toimetus
The New York Times toimetus Foto: Reuters / Scanpix

Maailma kvaliteetajakirjanduse lipulaev New York Time­s on loobunud oma algusaegadest pärit põhimõttest reserveerida esikülg üksnes uudistele, osa sellest paisatakse nüüd müüki reklaamipinnana.



Alanud aasta teisest nädalast on ajalehe esikülje allservas eraldatud reklaamijaile kuue sentimeetri kõrgune riba, mille hind on äripäevadel 75 000 dollarit (885 000 krooni). Pühapäevases väljaandes maksab sama pind hinnakirja järgi 100 000 dollarit (ligi 1,2 miljonit krooni).



Sageli kujunevad tegelikud reklaamihinnad läbirääkimiste tulemusena, mis tähendab, et Timesi esiküljel oma kuulutuse avaldamisest huvitatuil on võimalik kaubelda allahindlust.



Olud nõuavad


Esikülje väärtusliku pinna ohverdamine reklaamile on tingitud tõsiasjast, et New York Timesil on kahaneva tiraaži, väheneva reklaamimahu ja USAst alguse saanud globaalse finantskriisi tingimustes vaja leida uusi sissetulekuallikaid.



Kui see ei õnnestu, tuleb kärpida kulutusi, sealhulgas vallandada töötajaid, mis aga vajutab pitseri lehe kvaliteedile. Juhul kui Times suudab aasta lõpuni esikülje alariba ametliku hinnaga välja müüa, toob see sisse 28 miljonit dollarit (330 miljonit krooni).



New York Timesi üllitav samanimeline emakompanii peab oma ametliku raporti järgi n-ö vee peal püsimiseks leidma võimaluse, kuidas teenida tänavu juurde 214 miljonit dollarit (2,5 miljardit krooni). Üks võimalus selle summa kokkusaamiseks on USA meediaspetsialistide arvamuse kohaselt müüa kompanii osalus Boston Red Soxi pesapallimeeskonnas.



Mängus suured summad


Tuleval ja ületuleval aastal vajab New York Timesi kompanii ettevõtte prognooside järgi ellujäämiseks juurde vähemalt miljard dollarit (12 miljardit krooni).



Le Figaro teatel laenab maailma rikkaimate inimeste edetabelis teist kohta hoidev Mehhiko miljardär Carlos Slim Helú New York Timesile võlgade maksmiseks kuueks aastaks 250 miljonit dollarit. Helúle kuulub 6,4 protsenti kompanii aktsiaportfellist.



USA juhtivatest päevalehtedest avaldavad esiküljel reklaami Los Angeles Times, ainus üleriigiline leht USA Today ja majandusleht Wall Street Journal. Päevalehtede suurest viisikust ei tee seda üksnes pealinnas ilmuv Washington Post.



Tõele au andes on New York Times varem aeg-ajalt avaldanud esikülje allääres paarirealisi lühikuulutusi, kuid mitte eales suuri, pildiga reklaame. Samas on neid mõne viimase aasta jooksul ilmunud lehe sees teiste sektsioonide avakülgedel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles