Täpitähega nimi osutus e-loendusse sisenemisel takistuseks

Merike Teder
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rahvaloenduse veebileht
Rahvaloenduse veebileht Foto: Statistikaamet

Kui esialgu polnud Nordea panga klientidel rahvaloendusel e-ankeedi täitmist pangalingi kaudu üldse alustada, siis poole loenduse ajal see võimalus tekkis, ent pika ninaga jäid ikkagi inimesed, kelle nimed sisaldavad täpitähti.

«Kui alguses tahtsin ennast e-loendada, oli probleem selles, et mul polnud ID-kaarti ja Nordea panga linki sisenemiseks polnud. Eile sain teada, et nüüd on sinna tekkinud ka Nordea link ja tahtsin ennast ikkagi loendada,» rääkis naine, kelle perekonnanimi oli Värv. «Proovisin eilsest saadik kuni täna keskpäevani umbes 10-15 korda sisse logida, aga iga kord ütles süsteem mulle, et logimise viga. Uurisin Nordeast, öeldi, et kellelgi pole probleeme esinenud,» rääkis ta.

Edasi uuris ta infot statistikaametist ja vastuse, mis naist vapustas: «Läbi Nordea panga ei õnnestu e-loendust täitma minna inimestel, kelle nimes esineb täpitähti (ilmselt siis ka Teil). Sellisel juhul on tõesti ainus võimalus loendusel osaleda ID-kaardi või Mobiil-ID abil.»

Statistikaameti peadirektor Priit Potisepp selgitas Postimehele, et Nordea pangalingi kaudu sisenemise võimalus tekkis alles jaanuari keskel, mil e-loendus oli juba täies hoos. «Nordea kaudu algul sisenemine võimalik ei olnud, sest nende internetipank kasutas teistest pankadest erinevat standardit,» ütles ta. «Nordea ise tegi aga hästi kiiresti jaanuaris arenduse ning töötas välja uue autoriseerimislahenduse, mis on sarnane Swedbanki, SEB ja Sampo omadele. Selle saime e-loenduses käima, kuid täpitähtede viga jäi,» tõdes peadirektor.

«Nordeaga oleksime me saanud asju kindlasti paremini teha, siin on tõesti põhjust vabandada Nordea klientide ees,» ütles Potisepp.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles