QR- kood kogub Eestis populaarsust

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Selveri kampaania.
Selveri kampaania. Foto: Elion

Üha rohkem on hakanud silma torkama sirgi-migrina tunduvad kastikesed linnapildis, ajalehtedes ja veebikeskkondades – tegemist on QR-koodidega. Aga mis on nende otstarve ja millised on hiljutised näited nende kasutamisest Eestis, selgitab Elioni e-turunduse projektijuht Sander Aasna.

QR-kood (lühend sõnadest Quick Response) on edasiarendus triipkoodist, millega on võimalik kiirelt ja mugavalt edasi anda informatsiooni. Algselt võeti QR-kood kasutusele Jaapani autotööstuses, et lihtsamini ja kiiremini tuvastada tootmisliinil ringlevaid autoosasid. Nüüd on QR-koodi kasutamine levinud massidesse ning seda kasutatakse üha rohkem näiteks turunduskampaaniates.  

QR- koodiga on võimalik edastada näiteks telefoninumbrit, e-maili, veebi- ja postiaadressi ja teksti. QR-koodist info kätte saamiseks on vajalik koodi skaneerida vastava nutiseadme rakendusega. Soovitan siinkohal kahte järeleproovitud QR- skannerit:  Android tarkvaraga nutiseadmetele  - Barcode Scanner ning Apple iOS tarkvaraga nutiseadmetele Scan. Peale QR-koodi lugemist avaneb koheselt veebileht või muu vajalik info. 

QR- koodi tähtsus ja roll viimastel aastatel

QR- kood on ühenduslüliks erinevate informatsiooni kandjate vahel. Näiteks arvutiekraani ja nutitelefoni ekraani vahelise informatsioonivahetuse muudab QR-koodi kasutamine ülimalt mugavaks ja kiireks. Samamoodi on võimalik saada informatsioon nutitelefoni paberilt ja teleriekraanilt. QR- kood jätab ära andmete kopeerimise, saatmise ja ümberkirjutamise vaeva.

Eestis on hakatud sarnaselt muu maailmaga kasutama koode ka toodete pakenditel ning ajalehtedes lisainfo saamiseks.  Näiteks piimatööstuse Tere toodetelt on võimalik saada QR- koodi abil lisainfot toote kohta.

Üks valdkond, kus QR-koodi kasutamine on Eestis levima hakanud, on näiteks reklaam. Üha rohkem on välireklaamidel ja trükimeedia reklaampindadel näha elemendina QR- koodi.
QR- kood võib täita kolme rolli – 1) annab kampaania kohta lisainfot; 2) suunab midagi kohe tegema (registreeruma vms); 3) mänguline element kampaania atraktiivsemaks muutmiseks.
Näiteks Victoria Secrets on QR-koodi kasutanud mängulise elemendina, tuues esile toote.

Eestist võib tuua näidetena näiteks Selveri  hiljutist värskemate pakkumiste kampaaniat, kust suunatakse inimesed QR-koodi skaneerima ja seeläbi parimaid pakkumisi nägema.

Huvitavalt on QR-koodi kasutanud ka Ühisteenuste Parkimine.ee, kus QR-koodi skaneerides saab inimene nutitelefoni  laadida rakenduse, kus on võimalik näha kõiki parkimisalasid tema ümbruses.

Sellest, et QR- koodid on saamas oluliseks osaks meie igapäevaelus, annab tunnistust ka queaar.com´i poolt avaldatud statistika, mis väidab, et 2010 vs 2011 kasvas QR-koodide skaneerimine 4549 protsendi võrra.

Peamiselt kasutatakse koode siiski veel USA-s ja Jaapanis, kuid on näha, et see trend on ka Eestis juurdumas tänu nutitelefonide massilisele levikule.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles