Praegune koolisüsteem on noorte arvuti- ja internetikasutuse oskusele tõsiselt jalgu jäänud, leiab Tartu Ülikooli sotsiaalse kommunikatsiooni erakorraline professor Marju Lauristin.
ERR.ee: Lauristini sõnul on koolisüsteem noorte oskustele jalgu jäänud
Eesti on Euroopas esirinnas laste internetikasutuse poolest, samas aga viimane laste ja vanemate internetialase kontakti osas, vahendasid ERR Uudised «Aktuaalset kaamerat».
Marju Lauristini sõnul näitab see, et Eesti lapsed on internetis üksi. Virtuaalkooli loomine ei vähendaks tema sõnul õpetaja ja õpilase otsest kontakti.
«Ega siis e-kool ei tähenda seda, et õpetajat ei ole,» ütles Lauristin. «Õpetaja roll muutub: ta ei ole aine ettelugeja ja hinnete panija, vaid on eeskätt ikkagi juhendaja, kaasamõtleja, kaasamängija.»
Virtuaalkooli mõte on Lauristini nägemuses lõhkuda koolide seinu ehk luua näiteks saartel ja pealinnas olevatele lastele võrdsed võimalused ilma, et keegi peaks kuhugi sõitma.
Koolijuhtide silmis on virtuaalkool hea idee, kuid esialgu kaasneb sellega küsitavusi ning hirmegi.
Et virtuaalkooli idee on vaid helesinine unelm, haridusminister Tõnis Lukas ei arva.
«Kõik utoopiad on kunagi ellu läinud. Inimene on hakanud lendama, tehisintellekt on loodud,» kirjeldas minister. «Ükski utoopia ei pruugi jääda sahtlisse ja Marju Lauristini plaanid ei ole sugugi utoopilised.»