Vane: lõiguti kiirusemõõtmine tagab ilmselt kokkuhoiu

Oliver Kund
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Villu Vane
Villu Vane Foto: Teet Malsroos / Õhtuleht

Maanteeameti nõuniku Villu Vane sõnul on tõenäoline, et lõiguti kiirusemõõtmise korral saab maanteedel turvalisust tagada vähemate kiiruskaameratega.

«Kokkuhoid ilmselt võib tulla, sest kaamerapunkte saab olema lihtsalt vähem. Praegu on Tallinna-Tartu maanteel ju 22 kiirusemõõtmise punkti. Lõiguti mõõtmise puhul oleks saanud mõne kaamera kokku hoida, kui võtta kontrolli alla sama pikk tee,» hindas Vane.

Vane sõnul ei ole lõiguti mõõtmisel erilisi puudusi. Sellega kaasneb võimalus, et kihutaja saab enne kiiruskaamerat maantee ääres aega parajaks teha ja kõrvalteedelt tulijad ei pruugi minna kiirusemõõtmise arvestusse.

«Lõiguti mõõtmise voorus on see, et nn tõmblemist jääb vähemaks. Järelvalvet tehakse pikemal distantsil,» ütles Vane.

Tema sõnul peavad lõiguti kiirusemõõtmise vajalikkuse välja selgitama uuringud. See, kumba kiirusemõõtmisviisi kusagil rakendama hakatakse, sõltub liiklusstatistikast.

«Selleks peaks tegelikult tegema liiklusõnnetuste analüüsi. Kui meil on üks ohtlik ristmik või kurv, siis ilmselt oleks mõtteks kohapõhine kiirusemõõtmine. Kui aga pikem ohtlik lõik, siis lõigupõhine. See sõltub ka juriidikast, kui pikka vahemaad võimaldab seadus meil kontrolli alla võtta.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles