TV3: Europargi SMSid tekitavad küsimusi

Teelemari Loonet
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Europark asus tasumata leppetrahvidest teatama SMSi teel, kuid see tekitab küsimusi, kuidas ettevõte autonumbrid, mobiilinumbrid ja inimeste nimed on ühendanud.

Sellise andmebaasi omamine Europargi poolt oleks andmekaitseinspektsiooni kinnitusel seadusega vastuolus, kuid samas ei leia inspektsioon, et Europark firma juhul seaduse vastu tegutsenud oleks, vahendasid «Seitsmesed uudised».

Ometi ei ole ka sõnumisaajatel vähemalt juriidiliselt kohutust midagi maksta. «Sõnumid ei ole nimelised ja seda telefoninumbrit, autonumbrit ja isikut ei pane parkimisettevõte kokku,» ütles andmekaitseinspektsiooni järelvalvedirektor Andres Ojaver.

Europark tunnistas ka ise, et tegu pole mitte nõuete, vaid teavitussõnumitega, mis ongi saadetud telefoni- ja autonumbritele, mitte konkreetsetele isikutele nimeliselt. Et võlgnevused tasutaks, plaanib Europark abi saamiseks inkassofirma poole pöörduda.

Europargi arendusjuht Lauri Kasper ütles, et inkassofirma poole pöörduvad nad siis, kui leppetrahv on tähtajaks tasumata ja klient pole ühendust võtnud. «Leppetrahvil on olemas autonumber, mille alusel inkassofirma hakkab sissenõudmismenetlust korraldama,» märkis ta.

Andmekaitseinspektsioon on seda kuuldes aga üllatunud, sest ka inkassofirmadel ei tohiks olla seaduslikku juurdepääsu andmebaasidele, viimaks kokku numbreid ja isikuid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles