Valitsus arutab homme seadusemuudatust, mis näeb ette võimalust kasutada videovalve seadmeid juhi eksamineerimisel teooriaklassides, ARKi eksamisõidukites, ning sõidukite tehnoülevaatusel.
Seadusemuudatus toob tehnoülevaatusele kaamerad
Kaameraid ja salvestusseadmeid võib kasutada ainult protsessi jälgimiseks ja kvaliteedi kontrolliks, et tõkestada pettusi jms rikkumisi.
ARKis on salvestusseadmed juba olemas. Sõidukite ülevaatuse jaoks ostab vajalikud seadmed tehnoülevaatust tegev äriühing.
Sama seadusemuudatustega reguleeritakse ka veokijuhtide tööaega. Euroopa Komisjon on algatanud Eesti suhtes rikkumismenetluse leides, et Eesti ei täida direktiivist 2002/15/EÜ tulenevaid kohustusi. Nimelt peab liikmesriik määratlema ööaja, mis direktiivi mõistes on vähemalt nelja tunni pikkune ajavahemik kella 00.00-07.00.
Eesti liiklusseaduses sätestatud autojuhi öötöö neljatunnine piirang on direktiiviga vastuolus.
Eelnõu kohaselt kaotatakse seaduses öötöö piirang. Samuti täiendatakse seadust sättega, mis annab teeomanikule õiguse piirata või keelata liiklust, et tagada liiklejate ohutust, kaitsta elukeskkonda ja loodust või vähendada teede kahjustamist.
Kehtivas seaduses teeomanikul selgelt sõnastatud võimalus neil asjaoludel puudub. Vajadusele teeomaniku õiguste regulatsiooni täpsustada on osutanud õiguskantsler.
Juhi tööaega puudutavad sätted jõustuvad 1. juulil 2009. Lisaaeg on vedajatele vajalik veograafikute ülevaatamiseks ja klientidega sõlmitud lepingute täpsustamiseks.