Johannes Pirita: olukorda liikluses parandaks politsei tänavale toomine

Madis Filippov
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Johannes Pirita.
Johannes Pirita. Foto: Liis Treimann

Liiklusspetsialist Johannes Pirita hinnangul ei aita liikluses olukorda parandada mitte karmimad karistused, vaid politseinike tänavale toomine.

Tänavu esimeses kvartalis hukkus liikluses 27 inimest, mis on 8 inimest rohkem kui mullu samal ajal. Siseminister Ken-Marti Vaher rääkis Postimehele, et politsei peaks olema senisest nõudlikum ja üle vaatama oma sanktsioonisüsteemi, et näiteks turvavarustuse mittekasutamise ja muude oluliste rikkumiste puhul rakendataks maksimukaristusi.

«Rahatrahve on suurendatud küll, aga see ei aita. Aitab hästi see, kui politseinikud tänavale tulevad,» kommenteeris seda Pirita. «Ma meenutan ikka hea sõnaga kunagist siseminister Jüri Pihli, kes tööle tulles saatis kohe politseinikud tänavale ja kohe hakkas asi paranema.»

Pirita sõnul täidab üks osa autojuhte reegleid ainult sellepärast, et nad kardavad vahele jääda ja neid on päris palju. «Kui ta teab, et vahele jäämise kartust ei ole, siis ta käitub vabalt,» lausus Pirita.

Ka Vaher kinnitas, et siseministeerium vaatab koos PPAga üle politsei sisemised tööprotsessid ja ressursid, et leida täiendavaid võimalusi politsei nähtavamaks muutmiseks.

Kui tänavu on liikluses hukkunud väga palju inimesi, ei ole Pirita hinnangul olukord liikluses sel talvel kehvem mitte ainult Eestis.

«Eelmisel talvel oli tohutu lumi ja paljud ei saanudki sõita. Loomulikult oli siis õnnetusi vähem,» lausus ta, avaldades lootust, et kui nüüd ilmad paranevad, toimub ka vähem liiklusõnnetusi.

Liiklusohutuse seisukohalt on Pirita sõnul äärmiselt oluline ka teede olukord.

«Meie teede olukorrast pole midagi rääkidagi. Seal pole mingit olukorda,» märkis Pirita, viidates nii rohketele aukudele kui kehvale teede märgistamisele. Tallinna teede kesine märgistus, kus radu eraldavaid jooni pole kohati pikalt näha ja rajast annavad aimu vaid sügavad vaod, põhjustab Pirita sõnul külgkokkupõrkeid. «Juht ei tea, kus rada on. Eriti, kui ta on veel võõras.»

Pirita väitel on liikluses olukord eriti hull jalgratturitega.

«Jalgratturid on väga suur probleem. Sõidan suvel päevas kaks korda üle jalgrattatee ja seal rikuvad jalgratturid niimoodi reegleid, et kui mina läheks ka oma õigusega, siis oleks seal mitu pauku tulnud,» meenutas Pirita.

Kuna nii jalgrattureid kui mootorrattureid on raskem märgata, paneb Pirita autojuhtidele südamele, et nad manöövrit tehes vaataksid alati ka auto kõrvale.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles