Seni on registreeritud üle 2000 mopeedi

Madis Filippov
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mopeed.
Mopeed. Foto: Toomas Huik.

Hiljemalt 1. juuliks peavad kõik mopeedid olema registreeritud, omama registreerimismärke ja liikluskindlustust.

«Seda, kui palju neid veel registreerimata on, ei ole võimalik öelda, sest varasemalt ei ole neid loendatud,» rääkis maanteeameti avalike suhete nõunik Timo Vijar. Käesoleva aasta 1. aprilli seisuga on mopeede registreeritud 2323.

Teeliikluses osaleva mopeedi registreerimine muutus kohustuslikuks uue liiklusseadusega. Selle järgi peab mopeed olema registreeritud, sellel peavad olema riiklikud registreerimismärgid ja ta peab vastama tehnonõuetele. Ühtlasi laieneb mopeedidele ka kohustuslik liikluskindlustus.

Enne uue liiklusseaduse jõustumist kasutusel olnud mopeedid, välja arvatud pisimopeedid, peavad olema registreeritud ühe aasta jooksul käesoleva seaduse jõustumisest arvates, st hiljemalt selle aasta 1. juuliks.

«Kuna mopeedide arv võrreldes muude sõidukitega on väike, siis ooteaegu büroodes ei tohiks see väga mõjutada,» lausus Vijar.

Maanteeameti kinnitusel registreeritakse kasutusel olnud mopeedid, millel puuduvad sõiduki maaletoomise ja tollivormistuse lõpetamist tõendavad dokumendid ja/või sõiduki seaduslikku omandamist ja valdamist tõendav dokument, omaniku kirjaliku kinnituse alusel sõiduki seadusliku omandamise kohta, kui nimetatud dokumentide taastamine ei ole võimalik.

Mopeedi registreerimise eest tasutakse riigilõivu 9,58 eurot. Mopeedi registreerimismärgi väljastamise eest tasutakse riigilõivu 6,39 eurot.

Kuigi uue liiklusseaduse kohaselt on mopeedid mootorsõidukid, vabastatakse mopeedid korralisest tehnonõuetele vastavuse kontrollist ehk tehnoülevaatusest.

Mopeed

Mopeed on kahe- või kolmerattaline mootorsõiduk, mille valmistajakiirus on üle 25, kuid mitte üle 45 kilomeetri tunnis ja mille töömaht sädesüütega sisepõlemismootori korral ei ületa 50 kuupsentimeetrit või muu sisepõlemismootori korral suurim kasulik võimsus ei ületa nelja kilovatti või mille suurim püsi-nimivõimsus elektrimootori korral on üle 0,25 kilovatti, kuid ei ületa nelja kilovatti.

Mopeediks loetakse ka eelnimetatud tingimustele vastavat kerget neljarattalist mootorsõidukit, mille tühimass ei ületa 350 kilogrammi. Neljarattalise kerge elektrisõiduki korral ei arvestata akude massi tühimassi hulka.

Allikas: liiklusseadus

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles