Lapsevanem: iPadi-õppe karidest ei tohi mööda vaadata

Oliver Kund
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Margit Kilumets.
Margit Kilumets. Foto: Peeter Langovits.

Gustav Adolfi gümnaasiumis käiva tütre ema, ajakirjanik Margit Kilumets ütles, et tema jaoks on tahvelarvuti-õppe suurim küsimärk selles, kas see suudab viia õppetöö uuele tasemele või hoopis süvendab laste arvutiseerumist.

Kilumetsa sõnul tekitas uudis Gustav Adolfi gümnaasiumi plaanist õppetöös tahvelarvutid kasutusele võtta nii temas kui ka tema 11. klassi lõpetanud tütres vastakaid arvamusi.

Ühest küljest on tahvelarvutite tuleviku osas raske kahelda, teisalt on lapsevanematele ja õpilastele seni ebaselge, kas investeering ka reaalselt õppetööle lisaväärtuse annab.

«Ka mu tütar küsis pärast lühikest järelemõtlemist, et huvitav kuidas nad seda ette kujutavad? Kas keegi hakkab siis tunnis kirjutama ka, kõik mängivad ju ainult Angry Birdsi? » tõi Kilumets näite.

Sadu võimalusi pakkuvad tahvelarvutid võivad raskendada õppetööle keskendumist ja tekib küsimus, kes ja kuidas tõmbab erinevate rakenduste kasutamise vahele piiri.

«Kuidas eraldada muidu Facebookis olemist ja koolitöö tegemist? Ma arvan, et tudengitel on see probleem juba mõned aastad. Keegi ei saa täpselt aru, millega nad loengus tegelevad,» ütles Kilumets.

«Mul ei ole midagi selle vastu kui inimesed omavad igasuguseid suhtluskontosid, aga mulle meeldib, kui see teine pool jääks ka ikka alles – et inimesed suudaksid emakeeles ennast väljendada ilma lühendeid kasutamata ja et eksisteeriks selline asi nagu käekiri, ka siis, kui nad kooli ära lõpetavad,» ütles Kilumets. «Ma näen iga päev oma töös, et noored inimesed enam ei tahagi silma vaadata, sest nad kogu aeg jõllitavad ekraani. Isegi omavahel suheldes otsa ei vaadata, inimliku suhtlemise mõõde ja selle kadumine mind küll hirmutab.»

Ka argument, et õpikute kadudes ei tule õpilastel enam raskeid ranitsaid kanda, tundub Kilumetsale liialdatud. Juba vähemalt viis aastat hoitakse õpikuid gümnaasiumis kapis, mille eest lapsevanemad regulaarset maksu maksavad.

Eelnimetatule vaatamata on tahvelarvutite kasutuselevõtt Kilumetsa hinnangul hea idee ning ta on lapsevanemana valmis tütrele vajaliku seadme soetama.

«Halvemaks nüüd sellest ka midagi ei lähe, aga kas kõik ohud ja karid, mis sellega kaasnevad, on läbi mõeldud, selles ma ka kahtlen.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles