Traallaeva Viru kapten Ülari Tomson rääkis Postimehele, et kui Nord Streami 3. ja 4. toru ehitataks Eesti majandusvetesse, peaks sellega kaasnema kompensatsioon kaluritele.
Kalur: Nord Streamiga peaks kaasnema kompensatsioon
«Soomlased andsid Nord Streamile ehitamisloa natukene liiga kergelt,» väitis Tomson. «Seal kalurite huvi üldse ei arvestatud.»
Nimelt nudivad kalalaeva kapteni sõnul mastaapsed ehitised kalurite püügiala. «Kui esimene torujuhe pandi, siis läksid kalaparved sellest rajoonist minema,» tõi Tomson välja. Tõsi, peale ehitustöid peaks olukord taastuma ja nii on ka läinud.
«Põhjatraalpüük on kõige efektiivsem, iga liigne takistus hakkab meid segama,» lisas Tomson. «Soome laht tundub pealt ilus sile, aga põhjas on vrakke, kaableid ja muud ja üks järjekordne takistus kalurites vaimustust ei tekita.»
Tomson ütles, et kui Eesti annab loa Nord Streami ehitamiseks Eesti majandusvetesse, siis peaks arvestama kalurite huvidega ning Nord Stream peaks ebamugavuste pärast maksma kompensatsiooni.
Tema sõnul võiks kompensatsioon sisaldada kaluritele uue kalapüügiaparatuuri, näiteks sonari või uute traalide soetamise abistamist.
«Riik ei saa arvestada ainult ühe kitsa huvigrupi huvidega nagu kalurid, aga kahjud tuleks neile kompenseerida,» sõnas kapten.
Teisipäevane Postimees kirjutas, et käimas on tasuvusuuring kahe uue gaasijuhtme paigaldamiseks Eesti majandusvetesse. Kui Vene-Saksa gaasijuhtme Nord Stream kaks esimest toru võttis Eesti valitsus vastu raevuka kriitikaga, rääkides keskkonna- ja julgeolekuohtudest, siis praegu on suhtumine muutunud leebemaks.