Veetoruleke hoidis Superstari tunde Soome lahe keskel

Madis Filippov
:
Soome lahe vallutas eile tihe udu, mida läbistasid iga paari sekundi tagant kuskilt kajavad sireenid. Need viitasid kummituslaevana õõtsuvale alusele, mis üritas end nähtavaks teha.

Laevaga Tallink Superstar jõuab üldjuhul Tallinnast Helsingisse kahe tunniga. Eile venis reis kaks tundi pikemaks, mistõttu jõudis Soomes kell 9.30 silduma pidanud laev kohale alles 11.30.

Kell 8.45 läksid Helsingi majaka lähedale jõudnud laevas lambid pimedaks. Väljas oli udu ja reisijate muret süvendasid sekundiliste vahedega halvaendeliselt pasundavad sireenid.

Eile Superstari pardal oma 23. sünnipäeva pidanud Elver Loho andis oma iPodiga internetiblogis toimuvast ülevaate reaalajas. «Huvitav oli see, et kuigi vahepeal ei saanud isegi telefoniga rääkida, siis wifi oli kogu aeg olemas,» rääkis ta.

Kahe tunni jooksul vilkus vahel veidi ka elekter. See ei tähendanud siiski täielikku pimedust, vaid aeg-ajalt hakkasid kõik lambid põlema, kuid suurema osa ajast valgustasid varugeneraatoritel töötava avariisüsteemi väiksemad lambid.

Mitmed katsed mootorit käivitada lõppesid järjekordse vaikusega. Esimene lootusekiir paistis siis, kui pärast tunnist paigalseisu mootorid taas viivuks tööle hakkasid.

Loho hinnangul käitus laevameeskond laitmatult ning reisijad paanikamärke ei näidanud. «Läbi valjuhääldi kõlas iga viie minuti tagant, et laeval on elektriga probleemid ja et parandustööd käivad,» rääkis ta.

Tallinki kommunikatsioonijuhi Luulea Lääne sõnul oli Superstari tehnilise rikke põhjuseks probleem abimasinate jahutussüsteemi torustikuga. «Juhtumi ajal aset leidnud elektrikatkestus kestis mitte enam kui mõni minut, kuni varugeneraatori käivitumiseni,» lisas ta.

Postimehe andmetel lekkis abimasinaid jahutava magevee torustik, mistõttu see hakkas tühjenema. Enne kui abimasinate temperatuur ohtlikult kõrgeks tõusta jõudis, lülitas automaatika need välja. Seetõttu seiskusidki nii laeva elektrit tootvad abimasinad kui ka elektrit tarbivad peamasinad.

Kahetunnise ootamise järel suutis meeskond rikke kõrvaldada ning laev asus teele, jõudes poole kaheteistkümneks sihtkohta. Laevas oli 342 reisijat ja 119 meeskonnaliiget.

Pärast südapäeva läks 2007. aastal Itaalias ehitatud kiire reisilaev Superstar tõrgeteta juba järgmisele reisile.
Kirjuta toimetajalePrindi
Artikli märksõnaduduTallinksuperstarlaevaliiklus
Samal teemal
33. tallinna ralli
Sisuturundus
Nädala näod
Postimehe otseülekanded
Reporter.ee videolood:
Kanal 2 ja Postimehe suur presidendidebatt
Gallup

Kas riigikogu tuleb toime presidendi valimisega?

Küsitluses on osalenud 1421 inimest
arvamusplats
KANAL 2 JA POSTIMEHE SUUR PRESIDENDIDEBATT
Päevakava
Just nüüd
27Aug Postimehe otsepilt: Tallinna ralli toob starti Eesti ja Läti parimad>
Täna18:45
27Aug Jalgpalli otsepilt: Infonet tahab Sillamäel iluviga parandada>
Täna19:00
27Aug Otseülekanne: Eesti õpilasmaleva juubelikontsert>
Homme09:00
28Aug Postimehe otsepilt: Eesti meistrivõistlused takistus- ja koolisõidus>
Homme14:00
28Aug Lohusalus peetakse purjetamise Eesti MV etapp>
Viimased uudised
Rio 2016Kõik
TarbijaKõik
VideoKõik
Teadus ja tehnikaKõik
MajandusKõik
MaailmKõik
SportKõik
NaineKõik
TervisKõik
MaaeluKõik
TallinnKõik
Tartu PostimeesKõik
48h populaarsemad teemad
Tänane lehtKõik
ArvamusKõik
KultuurKõik
ReisKõik
KoduKõik
LemmikKõik
VIIMASED GALERIID
SOOV.EE
Sünnipäevad

Palju õnne!

Juhan Parts

50

Juhan Parts

poliitik

Maimu Berg, 71

prosaist ja kriitik

Ülle Meister, 68

graafik

Urmas Muru, 55

arhitekt ja maalikunstnik

Horoskoop
SetomaaKõik
60 PLUSSKõik
Arhiiv
Pärnu
Viljandi
Rakvere
Paide
VALGA
Liitu Postimehe uudiskirjaga ja ole kursis päeva olulisimate uudistega!
Vali omale meelepärased teemad:
Aitäh, et liitusid
Postimehe uudiskirjaga!
Juba homme jõuab esimene uudiskiri sinuni.
TAGASI POSTIMEHE LEHELE