Ettevõtjad: eksportida pole nii lihtne, kui räägitakse

Gert D. Hankewitz
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eksport vajab tuge.
Eksport vajab tuge. Foto: Ain Protsin

Suurettevõtjad ei mõista valitsuse pidevat juttu sellest, kuidas eksport riigi majanduskriisist päästab. Sellest on küll tore rääkida, aga neil, kes tegelikult eksportima peavad, nii lihtne pole.


«Avalikule sektorile meeldib ekspordist rääkida, kuid neil, kes seda tegema peavad, on väga- väga keeruline,» sõnas Premia Foodsi juht Kuldar Leis. Tema sõnul on rahvuslikkuse puhangud välisriikides oma toodete tarbimiseks tunduvalt suuremad kui meil. «Reaalselt eksporti suurendada on keeruline olukorras, kus süüakse ja tarbitakse vähem,» märkis ta.

Baltika juht Meelis Milder lisas, et ekspordist rääkimise asemel peaks rohkem keskenduma siseturule. «Minu hinnangul on lähitulevik oluliselt rohkem seotud sellega, mis toimub siseturul,» sõnas ettevõtja, lisades, et peamised eksportturud on halvas seisus, mistõttu pole mõtet loota suuremat müüki.

Teisel arvamusel on aga riskiinvestor Allan Martinson, kelle sõnul peame end otseses mõttes sellest majanduskriisist välja eksportima. «Küsimus on, mida ekspordime ja kuhu. Midagi peame totaalselt teistmoodi tegema või peame olemasolevate võimudega kuskilt tüki ära võtma,» sõnas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles