Raskeid õnnetusi vähem

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Illustratsioon: Pm

Tänavu suvel on võrreldes varasemaga langenud liiklusõnnetuste arv, kuid pole veel teada, kas põhjuseks on piirkiiruste mittetõstmine või politsei tubli töö.
 

Liiklusõnnetuste arv on maist juulini langenud väikese iluveaga kuuendat suve järjest – kui 2007. aastal registreeriti sellel ajal 1913 ja mullu 1150 õnnetust, siis tänavu on registreeritud 1090 avariid. Tublisti on samal perioodil langenud ka inimvigastatutega avariide arv ja avariides vigastada saanute arv.

Mäletatavasti teatas liikluskomisjon tänavu aprillis, et olukord Eesti liikluses on halvenenud, mistõttu tehti kolm ettepanekut: suurendada politseipatrullide arvu, jagada jalakäijatele ja jalgratturitele täiendavalt helkureid ja helkurveste ning mitte tõsta kaherajalistel teedel suveperioodiks piirkiirust 100 km/h.

Seda, kas need meetmed ühiselt või mõni meede üksikuna on avaldanud mõju liiklusohutusele konkreetsetel teelõikudel, on nende mõne kuu põhjal aga veel vara öelda.

«Selleks tuleb neil teedel juhtunud õnnetusi põhjalikult analüüsida ning tuua välja seos kiiruseületamise ja õnnetuse põhjuste vahel,» nentis politsei- ja piirivalveameti korrakaitsepolitseiosakonna komissar Riho Tänak.

Eriti võimas on korrakaitsjate tabatud kiiruseületajate arv nende rikkujate seas, kes ületavad kiirust üle 60 kilomeetri tunnis. Kui mullu tabati selliseid rikkujaid esimese seitsme kuuga 21, siis tänavu ligi seitse korda enam. Küll aga tuleb siin arvestada, et uus liiklusseadus, kus kiiruseületamise paragrahvile lisandus neljas lõige, hakkas kehtima mullu juulist, mistõttu laiutab eelmise aasta esimese kuue kuu kohal null.

Tänak ütles, et liiklusõnnetuste analüüside kohaselt on kiiruseületamine üks sagedasemaid liiklusõnnetust soodustav asjaolu või põhjus. Statistika kohaselt juhtub 36 protsenti inimkannatanutega liiklusõnnetustest valesti valitud sõidukiiruse tõttu.

Tänaku sõnul tõstab iga kiiremini sõidetud kilomeeter õnnetusse sattumise riski ja rahvusvahelised liiklusuuringud näitavad, et kui autojuhid alandavad keskmist sõidukiirust
5 km/h võrra, tõuseb liiklusturvalisus ja hukkunute arv väheneb umbes 30 protsenti.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles