Miilits soovitab muuta noorte sõidukijuhtide koolitamise põhimõtteid

Karin Kangro
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tarmo Miilits
Tarmo Miilits Foto: Tairo Lutter / SL Õhtuleht

Politsei- ja piirivalveameti peadirektori asetäitja korrakaitsepolitsei alal Tarmo Miilits tegi sisekaitseakadeemia magistritöös ettepaneku muuta noorte sõidukijuhtide koolitamise põhimõtteid.

Magistritööna valminud uuringust selgus, et liiklusõnnetuste põhjustajatest eristuvad enim noored, kuni 24-aastased mehed, kes on oma hoiakutes oluliselt riskialtimad ja liikluskäitumise riskidest vähem teadlikud, teatas sisekaitseakadeemia.

Miilitsa sõnul põhjustab noorte õnnetusi kõige enam valesti valitud sõidukiirus ning seejärel joobes juhtimine. Tema sõnul teeb kõige murelikumaks asjaolu, et kuigi pooled noored peavad joobes juhtimist ohtlikuks, on nad igal teisel korral ise need, kes joobes peaga vigastatute või hukkunutega lõppevaid avariisid tekitavad.

Lisaks valesti valitud sõidukiirusele ja joobes juhtimisele juhtub riskigrupi noortega enam õnnetusi ka pimedal ajal. Uuringust selgus, et kolmandiku kõigist sihtgrupis juhtuvatest õnnetustest panevad noored toime suvisel ajal ning vahemikus reedest kuni pühapäevani.

Miilits tegi magistritöös ettepaneku muuta mootorsõiduki juhtide koolitamise põhimõtteid, leides, et 16-24-aastaseid noori tuleb käsitleda koolituspõhimõtetes erisubjektina ning rakendada neile eraldi koolitusprogrammi, kus liiklusnõuete ja sõiduoskuste kõrval õpetatakse riskikäitumise grupi- ja individuaalsete erisuste põhimõtteid.

Sisekaitseakadeemia teatel vähendab riskiteadlikkuse tõstmine teadusuuringute andmetel oluliselt liiklusõnnetusi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles