Politsei annaks liikluskorralduses enam võimu maanteeametile

Merike Teder
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tarmo Miilits
Tarmo Miilits Foto: Postimees / Scanpix

Politsei kavatseb teha siseministeeriumile ettepaneku muuta seadust nii, et liikluse korraldamisel antaks enam rolli maanteeametile.

«Politsei on seisukohal, et olulised liikluskorralduse muudatused ei peaks olema kohaliku omavalitsuse ainupädevuses, vaid peavad toimuma üleriigiliselt ühtsete põhimõtete ja reeglite järgi,» sõnas politsei- ja piirivalveameti peadirektori asetäitja Tarmo Miilits Postimehele. «Kaasarääkimise võimalus peab olema ekspertidel, spetsialistidel ning ka kogukonna liikmetel.»

Regulatsioone uurides ilmnes aga, et kui liikluskorralduse nõuded teetöödel ja selle järelevalve on täpselt reguleeritud, siis sätted liikluse korraldamiseks ning sellealast järelevalvet reguleerivad normid puuduvad üldse. «Siin näemegi maanteeametil juhtivat rolli,» ütles Miilits.

«Praegu on kohalikud omavalitsused tee omanikena liikluse korraldamisel oma otsustes vabad ning teostavad oma tegevuse üle ise ka järelevalvet. Seetõttu võivad liiklusalased otsused kas teadmatusest, oskamatusest või muudest põhjustest tingitult kõrvale kalduda seaduses kehtestatud liikluse korraldamise eesmärgist - tagada häireteta, sujuv, võimalikult kiire, ohutu ja keskkonda minimaalselt kahjustav liiklus ning see omakorda kaasa tuua liiklusohutuse halvenemise,» põhjendas ta.

Politsei soovib nüüd läbi arutada ning sätestada üleriigiliselt ühtsed liikluse korraldamise alused ja järelevalve põhimõtted, sealhulgas ühistranspordiradade kehtestamise tingimused.

Näiteks tuleks arutada, kui mitme sõidurajaga teele üldse võib ühistranspordiradu joonida. Samuti seda, milline peaks olema ühistranspordivahendi kasutamise intensiivsus, et võtta arutluse alla ühistranspordiraja vajadus.

Kokku tuleks ka leppida, milliseid sõidukeid ning millistel tingimustel lubatakse ühissõidukite rajale, milline on liikluskorralduse muudatusest avalikkuse informeerimise kord, kellega kooskõlastatakse ümberkorraldused, kelle ülesanne järelevalve, loetles Miilits.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles