Maanteeamet soovib kasutusele võtta elektroonilised liiklusmärgid

Martin Smutov
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Liiklusmärgid.
Liiklusmärgid. Foto: Mihkel Maripuu

Maanteeamet soovib lähiajal kasutusele võtta muutuvad ehk elektroonilised liiklusmärgid, mis võimaldaks kiirusrežiimi johtuvalt teeoludele muuta.

«Kui näiteks suvel on tõsine paduvihm, saab liiklejaid nende märkide abil ohjata ja 110 maha võtta, et sõitjad ennast ilmaasjata ohtu ei seaks,» selgitas maanteeameti nõunik Villu Vane.

Maanteeameti pressiesindaja Tiina Reismanni kinnitusel on enamikes Euroopa riikides elektroonilisi liiklusmärke ka 1+1 teedel, kuigi kasutuse ulatus on erinev.

Reismann möönis samas, et enamasti kasutatakse selliseid märke ikkagi suure liiklussagedusega ja mitmerajalistel teedel.

Eestis on selliste märkide rajamine praegu plaanitud 2+2 radadele, sest seal on vajadus kõige suurem.

«Näiteks võib tuua Tallinna-Tartu maantee linna suubuva lõigu, kus tipptunnil võib foorituld ootavate autode saba 110 km sõidukiiruse alas hoopis seista,» selgitas Reismann. «Muutuvaid märke kasutades oleks võimalik sujuvalt kiirust alandada.»

Kui palju võib selliste märkide ostmine ja paigaldamine maksma minna, pole praegu maanteeametis veel arvutatud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles