Liikluskoolitaja: natuke suurem kiirus pikendab oluliselt peatumismaad

Madis Filippov
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Indrek Madar
Indrek Madar Foto: Peeter Langovits

Autokooli Autosõit juhatuse liige Indrek Madar rääkis, et 30 km/h alas kiirusega 40 km/h sõites pikeneb auto peatumismaa 7 meetri võrra.

Postimees käis Tallinna koolide juures autode kiirust mõõtmas ja selgus, et mitmel vöötrajaga lõigul, kus liiguvad lapsed ja kus tohib sõita kuni 30 km/h, leidub üle 60 km/h kihutavaid sõidukeid küll ja veel. Üpris tavaline on, et 30 km/h alas sõidetakse 10 km/h lubatust kiiremini.

Madar rääkis, et 40 km/h tunnis sõitval autol on peatumismaa 19 meetrit – selle sees on juhi reageerimisaeg ja pidurdusmaa. 30 km/h pealt on peatumismaa 12 meetrit.

«Ehk peatumismaa erinevus on 7 meetrit ja seal, kus 30 km/h sõitev sõiduk on peatunud, on 40 km/h liikuva jääkkiirus veel orienteeruvalt 36 km/h,» lisas Madar. «Jalakäija hukkumise tõenäosuse protsent on 20, kui talle sõidab otsa 40 km/h liikuv sõiduk, ära ei tohiks unustada, et ülejäänud saavad tõsiselt vigastada.»

Madar rääkis, et seal, kus 30 km/h liikuv sõiduk on peatunud, pole 60 km/h sõitev sõiduk hakanud veel pidurdamagi. Isegi vaid 45 km/h sõitev auto ei jõua pidurdama hakata, kui 30 km/h sõitev auto on peatunud.

«Vaid sõidaks jalakäijale otsa,» lausus Madar. «Minimaalseks reageerimisajaks liikluses loetakse üks sekund. Ohu märkamisest pidurduse alguseni liigub 45 km/h sõitev sõiduk selle maa, mis ületab 30 km/h liikuva sõiduki peatumismaa.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles