Uuring: kõrgkoolid ei arvesta endiselt töötavate tudengitega

Oliver Kund
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Töötav tudeng.
Töötav tudeng. Foto: Toomas Huik.

SA Archimedes uuring näitas, et ülikoolid ei teadvusta senini mittetraditsiooniliste ehk õpingutega paralleelselt tööl käivate õppijate vajadusi ja lähtuvad õppetöö kavandamisel pigem traditsioonilistest, täiskoormusega õppivatest tudengitest.

Uuringus «Õppija2.0. Elukestev õpe kõrgkoolis: õpiprotsessi toetav keskkond» toetuti 13 Euroopa riigi õppijate küsitlusele. Tulemused näitasid, et Eesti kuulub nende riikide hulka, kus täiskasvanud õppijad tunnetavad süsteemist lähtuvaid takistusi keskmisest enam. Näiteks tõid õppijad välja olulised majanduslikud piirangud või õpingute toimumise ebasobival ajal.

Koolide esindajate intervjuudest selgus, et avalik-õiguslike ülikoolide teavitustöö on suunatud pigem traditsioonilistele õppijatele, samas kui erakõrgkoolid on olnud aktiivsemad mittetraditsiooniliste tudengite leidmisel ning õppija vajadustega arvestava õpikeskkonna loomisel. See loob head eeldused ka mittetraditsioonilistele tudengitele kvaliteetse kõrghariduse pakkumiseks.

Uuringu läbiviijad tõdevad, et eelmise sajandi viimase kümnendiga võrreldes on Eestis kasvanud kõrghariduse omandajate arv ning õppima on asunud mitmekesisema tausta, ootustega tudengid. Uuringu eesmärgiks oligi välja selgitada, kuidas kõrgkoolide õpikeskkond uute tudengite vajaduste ning võimalustega sobib ja milliseid väljakutseid esitab see kõrghariduse kvaliteedile.

Uuring viidi läbi programmi Primus raames. Programmi viib ellu sihtasutus Archimedes. Programmi eesmärk on toetada kõrgkooliõppe kvaliteeti ja tõsta kõrgkoolilõpetajate konkurentsivõimet.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles