PPA alustab Eesti-Vene piiri ooteala haldajafirma osas järelevalvemenetlust

Berit-Helena Lamp
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Narva piiripunkt.
Narva piiripunkt. Foto: Liis Treimann

Tänases päevakommentaaris kirjeldas Ester Põldma Eesti-Vene piiri ületamise protsessi, mis ei läinud sugugi nii sujuvalt, nagu uue elektroonilise piiriületussüsteemi kiituseks on öeldud, ministeerium alustab asjaolude välja selgitamiseks järelevalvemenetlust.

Kui veebilehel www.eestipiir.ee lubati ooteajaks elavas järjekorras umbes kaks tundi, siis tegelikult istus reisiseltskond piiril kokku kaheksa tundi, millest kuus ja pool tundi ootealal. Lisaks pikale ootamisele suhtlesid AS Transservis-Ni töötajad ainult vene keeles ning andsid mõista, et 50-eurose eest saaks piir võib-olla ka kiiremini ületatud.

AS Transservis-N on erafirma, mis korraldab elu-olu aadressil Rahu 4A asuval ootealal ning vajutab nuppu, mis lubab autodel piirile sõita. Seejuures kasseeritakse iga B-kategooria sõidukilt ootealal ootamise eest kolm eurot.

Siseministeeriumi piirivalve- ja migratsiooniosakonna sõnul teostab järelevalvet AS Transservis-N halduslepingu üle siseministeerium, kes on volitanud järelevalvet läbi viima ka politsei- ja piirivalveameti. «PPA on järelevalvet teostanud Transservis-N üle korduvalt,» teatas ministeerium.

PPA alustab järelevalvemenetlust

Ministeeriumi teatel alustab antud faktide kontrollimiseks politsei- ja piirivalveamet järelevalvemenetlust. «Lisaks palus siseministeerium kontrollida fakte võimaliku altkäemaksu küsimuse osas.»

«Loomulikult ei tolereeri politsei- ja piirivalveamet ega siseministeerium ebaseaduslikku käitumist ning kui antud väited leiavad faktilist tõestust, järgnevad neile ka seadusest tulenevad sanktsioonid. Enne uurimise tulemuste selgumist aga ei pea siseministeerium antud teema lähemat kommenteerimist võimalikuks,» teatas ministeerium.

Kaebusi vaid mõned

Elektrooniline piiriületussüsteem hakkas tööle mullu 1. augustil. Ministeeriumi sõnul on esinenud mõningaid süsteemi rakendamisega kaasnenud puudusi, kuid üldiselt saab väita, et väljatöötatud lahendus on toimiv.

«Kaebused on olnud kahte liiki: suure osa moodustavad kaebused isikute poolt, kelle seadustest kõrvale kalduvat «äritegevust» on sellega tõsiselt piiratud. Teise ja oluliselt väiksema osa moodustavad kaebused, kus on reaalselt olnud probleeme piiriületusel,» sõnas ministeerium.

Ministeeriumi sõnul suhtutakse neisse väga tõsiselt ja selgitatakse välja puudused, et neid tulevikus vältida. «Teenuse paremaks korraldamiseks korraldab siseministeerium kord kvartalis ooteala haldajatega kohtumisi, kus esile kerkinud probleemidele püütakse ka lahendusi leida.»

Ooteala haldajafirma AS Transservis-N e-kirjadele ja telefonikõnedele ei vastanud.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles