Uurimiskeskus: tankeril tehnilist riket polnud

Merike Teder
Merike Teder, reporter
:

Esialgsete andmete põhjal ei olnud täna varahommikul Aegna lähistel madalikule sõitnud tankeril tehnilist riket, kuid õnnetuse põhjus selgub uurimise käigus.

Tankeriõnnetust uuriva majandusministeeriumi ohutusjuurdluse keskuse (OJK) ekspert Jens Haug ütles Postimehele, et praegu oleks veel ennatlik öelda, mis olid õnnetuse võimalikud põhjused.

«OJK ei oma praeguse seisuga informatsiooni tehniliste rikete kohta, mis aga ei välista rikete võimalikku esinemist. Nii inimlik eksitus kui ka tehniline rike või mõlemad korraga on praegu uurimise võimalikud versioonid,» sõnas Haug.

«Tänased ebasoodsad ilmaolud võisid kaasa aidata sündmuste arengule,» kinnitas ta.

«Oluliseks etapiks on VDR-i («musta kasti») andmete analüüs, mis annab objektiivset informatsiooni nii tehnilise seisukorra, manöövrite kui side kohta,» lisas Haug.

Keskus võtab küll tunnistajate ja asjaosaliste ütlused, ent kuna need on konfidentsiaalsed, ei saa ta kommenteerida, mida meeskonnaliikmed või kapten õnnetuse põhjuste kohta arvab.

Politsei- ja piirivalveameti merevalvebüroo spetsialist Ivar Treffner ütles ERRi uudistele, et õnnetuse põhjuseks oli navigatsiooniviga laeva ankrukoha vahetamisel. «Nii palju kui meil praegu infot on, siis selle ümberpositsioneerimise käigus oli navigeerimisviga ja sõideti madalikule,» sõnas ta.

«Praeguse info põhjal on nimetatud juhtum kvalifitseeritud kui väga raske laevaõnnetus. Kvalifitseerimine võib muutuda uurimise käigu ja uue info lisandumisel,» sõnas Haug.

Haug lisas, et praegu informatsiooni kogumine alles käib, samuti on kõigi asjaosaliste praeguse tegevuse põhieesmärk reostuseriski vähendamine ning laeva ohutu madalikult päästmine.

Haug rõhutas, et ohutusjuurdluse keskus tegeleb õnnetuse põhjuste selgitamisega, mitte süü ega vastutuse küsimustega.

Õnnetuse põhjuste uurimine võib sõltuvalt põhjuste keerukusest ning informatsiooni laekumisest aega võtta alates neljast nädalast kuni 6-12 kuuni.

Täna hommikul kell 6.55 sõitis laevade ankrualas Aegna saarest idas madalikule Bahama lipu all sõitev lastita tanker Kyeema Spirit. Esialgu soovib laeva omanik, et tuukrid vaataksid kere võimalikud kahjustused üle, et siis lasta puksiiridel laev madalikult ära sikutada.

Kirjuta toimetajalePrindi
Artikli märksõnadaegnatankermadalik
Samal teemal
Sisuturundus
Gallup

Kui sageli kasutad poes iseteeninduskassat?

Küsitluses on osalenud 3507 inimest
Arvamusplats
«Alice peeglitagusel maal»
suvi tuleb
Päevakava
Homme09:20
31Mai Otseülekanne Eesti suurimalt tehnoloogiakonverentsilt Latitude59>
Homme19:00
31Mai Otsepilt: pea 2000 inimest lööb kaasa Tartu võimlemispeol>
Homme19:00
31Mai Postimehe otsepilt: Tartu viies võimlemispidu «Värve täis taevakaar»>
Ülehomme08:55
1JuuniOtseülekanne Eesti suurimalt tehnoloogiakonverentsilt Latitude59>
Viimased uudised
TarbijaKõik
VideoKõik
Teadus ja tehnikaKõik
MajandusKõik
MaailmKõik
SportKõik
NaineKõik
TervisKõik
MaaeluKõik
TallinnKõik
Tartu PostimeesKõik
48h populaarsemad teemad
Tänane lehtKõik
ArvamusKõik
KultuurKõik
ReisKõik
KoduKõik
LemmikKõik
VIIMASED GALERIID
SOOV.EE
Sünnipäevad

Palju õnne!

Sepo Seeman

45

Sepo Seeman

näitleja

Jüri Aarma, 65

näitleja ja ajakirjanik

Vello Pähn, 58

dirigent

Deivil Tserp, 48

spordiajakirjanik

Kaspar Lamp, 35

korvpallur

Horoskoop
SetomaaKõik
60 PLUSSKõik
Arhiiv
Pärnu
Viljandi
Rakvere
Paide
VALGA
Liitu Postimehe uudiskirjaga ja ole kursis päeva olulisimate uudistega!
Vali omale meelepärased teemad:
Aitäh, et liitusid
Postimehe uudiskirjaga!
Juba homme jõuab esimene uudiskiri sinuni.
TAGASI POSTIMEHE LEHELE