Toivo Kaur: mis toimub Edelaraudteel?

, vedurijuht
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Pm

Kolmapäeval toimus Raplamaal traagiline õnnetus, kus kaks raudteed remontivat teetöölist jäid rongi alla ja hukkusid. Kui keegi arvab, et Edelaraudtee tegi sellest äärmiselt traagilisest õnnetusest omad järeldused või võttis vastu kardinaalseid samme selliste õnnetuste vältimiseks, siis nad eksivad rängalt.



Täna (eile – toim) hommikul oli olukord täpselt sama: antud raudteelõigul ja samas kohas töötasid jälle teetöölised ja samamoodi hüppasid nad rongi nina eest põõsasse. Uskumatu, kuid tõsi.



Sõitsin täna hommikul reisirongiga Raplasse. Pärast Hagudi peatust lähenesin rongiga eilsele õnnetuskohale ja igaks juhuks andsin vilet, äkki töötavad seal tänagi teemehed, kuigi mingit hoiatust mulle selle kohta ei antud. Ja oh imet! – kurvi tagant väljudes hüppasidki teemehed kahte lehte ja seda umbes 150 meetri kaugusel rongi ninast. Mul vedas, sest traagilisest õnnetusest jäi puudu vaid mõni sekund.



Ausalt öeldes olin šokis, ma ei uskunud, et pärast sellist traagilist õnnetust midagi sellist saab toimuda. Kohe helistasin dispetšerile, sest tema on ju see isik, kes rongiliiklust juhib, ja peaks olema täpselt kursis, kus keegi töötab ja mida teeb. Ma ei uskunud oma kõrvu – dispetšer teatas mulle, et tema ei tea midagi, keegi pole talle midagi rääkinud! Selgitasin talle tema otseseid töökohustusi, ta pani toru ära ega soovinud minuga rääkida.



Kes vähegi teab ja tunneb raudteel kehtivaid seadusi, see saab väga hästi aru, kuidas asjad tegelikult käivad. Lühidalt – dispetšer juhib rongiliiklust, tema peab kursis olema kõikide kiirusepiirangute, teetöödega jne ja seda kilomeetri ja piketi (pikett jagab kilomeetri 100 meetriks) täpsusega.



Dispetšerile omakorda annab infot teetööde kohta teemeister ja lõpuks peab saama vedurijuht enne sõitu hoiatuslehe, kus on täpselt kirjas, kus ja mida toimetatakse. Edelaraudteel need ametid ei tööta, sest järjekordselt moodustati peene nimega tütarfirma (ei teagi juba mitmes) Go Tracki. Kahjuks ei saa need tütarfirmad omavahel läbi, on üksteisega sõjajalal ja kõige selle tagajärjel kannatab liiklusohutus, töösuhted ja päädis see traagilise õnnetusega.



Väga ilmekalt iseloomustab Edelaraudteel valitsevat korralagedust õnnetuskohal töötanud teemees Mati, kes ütles: «Meile ei öelnud keegi, et see rong tuleb. Me ei teadnud seda ette.»



Nüüd saab vaid küsida, kas anarhia Edelaraudteel jääbki kestma?


Kommentaarid
Copy
Tagasi üles