Iga viieteistkümnes juht ületas kiirust

Risto Berendson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Repro

Maanteeameti kiiruskaamera analüüs näitab, et Tallinna–Tartu maanteel ületab lubatud sõidukiirust üle kuue protsendi juhtidest. Samas ei hakata kiiruseületajaid karistama enne detsembrit.



Maanteeametist Postimehele antud viie päeva analüüs Tallinna–Tartu maantee 73,4. kilomeetri kiiruskaamera töötulemustest näitas, et kiiruseületajaid on arvatust veidi rohkem – üle kuue protsendi juhtidest. Kokku fikseeris kiiruskaamera neil päevil mõlemas suunas liiklemas 29 221 sõidukit.



Rikkumisi fikseeris kaamera ainult ühes sõidusuunas, saades lubatud sajakilomeetrise sõidukiiruse tsoonis viie päevaga kiiruseületajate koguarvuks 974. Sõidukite puhul loeti kiiruseületajaks 105 km/h sõitnud autojuht, veokite ja busside puhul 95 km/h sõitnud juht.



Ohtlikel lõikudel


Kui korrutada 974 rikkujat mõlemat sõidusuunda arvesse võttes kahega, teeb see kiiruseületajate osaks kõigist liiklejaist 6,6 protsenti. «See number võiks olla alla viie protsendi,» nentis maanteeameti nõunik Juhan Kaarpalu.



Tema hinnangul see arv edaspidi kindlasti väheneb, sest inimesed alles teadvustavad endale kiirusekaamerate tööd. «Lõppude lõpuks ei ole nende kaamerate eesmärk mitte kedagi karistada, vaid üldist liikluspilti distsiplineerida,» ütles nõunik.



Paljude teiste riikide kogemus näitab, et pärast kiiruskaamerate paigaldamist väheneb raskete avariide arv neis kohtades 20 protsendi võrra. «Seetõttu valisime kiiruskaamerate asukohaks ka Tallinna–Tartu maantee ohtlikumad lõigud,» ütles Kaarpalu.



Esialgu on katse eesmärgil töötanud vaid kaks kiiruskaamerat, kuid 6. oktoobril hakkab maanteeamet üles seadma teisigi kaameraid. Kokku peaks oktoobri lõpuks töötama Tallinna–Tartu maanteel, peamiselt Järvamaale jäävatel lõikudel 16 kiiruskaamerat. Ühe sellise kaamera hind jääb veidi alla 900 000 krooni.



Lubatud vea piir


Esialgu kaamerasalvestiste põhjal veel ei trahvita. Plaani järgi hakkab politsei trahviteateid saatma alles detsembris.



«Nagu esimese viie päeva analüüs näitab, midagi drastilist Tartu maanteel kiiruskaamerate vaateväljas siiski ei toimu,» ütles Kaarpalu. «Keskmine kiirus on kaamerapiltide põhjal 92 km/h, mis tähendab, et auto spidomeeter näitab salongis juhile ligikaudu 96–100 km/h.»



Teoorias tähendab see, et 90-kilomeetrise piirkiiruse korral ei ole 92-kilomeetrise tunnikiirusega sõitnud inimene seadust rikkunud. «Kiiruskaamerate seadistamisel määratakse sekkumiskünnis, mis hõlmab nii kiirusemõõteseadme lubatud vea kui ka teatavad aktsepteeritavad ülekilomeetrid,» ütles Kaarpalu.



Trahvimine


•    Hoiatustrahv määratakse isikule, kes vastutas mootorsõiduki eest väärteo toimepaneku ajal. Juhul kui see inimene teatab kohtuvälisele menetlejale sõidukit kasutanud isiku andmed, tühistatakse hoiatustrahv ning saadetakse trahviteade tegelikult roolis istunud inimesele.


•    Hoiatustrahv ei too endaga kaasa karistusõiguslikku tagajärge, kuna see pole süüteo eest kohaldatav karistus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles