Ruhnu lennurada sai plastkatte

Mirjam Mäekivi
, tegevtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ruhnu kaart
Ruhnu kaart Foto: Lauri Kulpsoo

Ruhnu lendvad lennukid saavad edaspidi aastaringselt saarel ilma probleemideta maanduda, sest Ruhnu lennurada sai teisipäeval koos paigaldusega ligi 5 miljonit krooni maksma läinud plastkatte.


Plastkatet oli Ruhnu vaja, sest ilma selleta muutub lennurada kaks korda aastas kasutamiskõlbmatuks, kirjutab Meie Maa. Lennukid ei saa pehmel, heinamaad meenutaval rajal maanduda ega õhku tõusta.

Peamiselt tuleb selline olukord ette sügisesel sademeteperioodil ja kevadel maapinna sulades.

Plastkattega kaetud lennurada on 600 meetrit pikk ja 20 meetrit lai. Kuressaare lennujaama juhi Mati Tangu sõnul vajavad murule pressitud katteplaadid veel kinnistumist, mistõttu päris massilist lennuliiklust ei ole otstarbekas kohe peale lasta.

Seni ükski lennumasin kattele maandunud ega sellelt õhku tõusud veel ei ole.

Kui keegi soovib lennurada kasutada, peab enne saama Kuressaare lennujaamalt kooskõlastuse.

Algselt pidi lennurada plastkatte alla saama 15. juuniks, kuid nagu lood meretaguste oludega ikka, said siingi määravaks ilmastikutingimused. Tuulised ilmad segasid masinate ja materjali saarele vedu.

Mõnesse kohta tuli lennurajale eelnevalt mulda panna või pinnast ära võtta, et kattealune sile saaks. Katte vahelt välja kasvavat muru saab niidukiga vajadusel lühemaks niita.

Lennuohutusala pikendati 50 meetri võrra. Lisaks lennurajale sai plastkatte ka 60x10-meetrine ruleerimistee ja 20x20-meetrine perroon.

Kihnus paigaldati kate lennurajale sügisel, pärast taimestiku vegetatsiooniperioodi lõppu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles