VTA registreeris tänavu neli laevaõnnetust

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tormine meri. Foto on illustreeriv.
Tormine meri. Foto on illustreeriv. Foto: ANTS LIIGUS/PRNPM/EMF

Veeteede amet (VTA) registreeris tänavu neli laevaõnnetust, millest kolm juhtusid Eesti vetes, üks aga Eesti laevaga Soome vetes.


Esimene õnnetus juhtus 4. märtsil kella 22.40 ajal Muuga sadama akvatooriumil, kus Taani lipu all sõitev süvenduslaev Trud R sõitis madalikule. Kuigi laeva meeskond avastas pärast madalikult pääsemist, et kütusetankidesse oli tunginud merevesi, ei teavitanud nad juhtunust veeteede ametit.

Järgmisel hommikul märkas kontroll-lendu teinud piirivalve lennusalga meeskond Muuga lahel kütusereostust ning koos keskkonnainspektsiooni töötajatega selgitasid piirivalvurid peagi, et reostuse tekitas madalikule sõitnud Trud R.

Veeteede ameti laevakontrolliinspektorid pidasid aluse kinni, sest laeva ülevaatuse käigus avastati vasaku parda ahtriosas allpool veeliini keret läbivad vigastused. Laevale anti luba ühekordseks ülesõiduks laevaremonditehasesse, et ujuvdokis vahetada vigastada saanud kereplaadistus. Veeteede amet liigitas juhtunu kergeks laevaõnnetuseks.

5. aprillil kella 16.16 ajal sattus Eesti lipu all sõitev vedurlaev Vega Soomes Kotka sadama Mussalo basseinis kergesse õnnetusse, kui põrkas pukseerimisoperatsiooni käigus kokku Bahama lipu all sõitva puitlastilaevaga Harriett. Vegal sai kokkupõrkes vigastada sõumehhanismi pöördkäitur ning alus viidi Rauma laevaremonditehasesse remonti. Teine laev vigastada ei saanud.

5. mail juhtus õnnetus Hiiumaa põhjarannikul, kus põrkasid kokku Taani lipu all sõitev vedurlaev Bestla ning Suurbritannia lipu all sõitev õppepurjelaev Prolific. Kokkupõrkes sai purjelaeva vasak parras märkimisväärseid vigastusi ning kõrge laien korral oleks olnud oht, et vesi tungib laeva siseuurimidesse. Kuna aga ilm oli ilus, jätkas purjelaev teekonda Tallinnasse, ettevaatuse mõttes jäi vedurlaev Bestla teda siiski saatma. Järgmisel päeval sõitis purjekas Göteborgi remonti.

Neljas ja kõige tõsisem laevaõnnetus juhtus 10. mail kella 23.40 ajal Muuga sadama lähistel, kus Norra külmutuslaev Framnes sõitis lootsimisalas täiskäigul madalikule. Eelnevalt olid lootsikaatris viibinud loots, läheduses olnud rannavalvelaeva komandör ning Tallinna veeteede operaator korduvalt hoiatanud, et kurssi muutmata sõidab laev madalikule, kuid kaubalaevalt teadetele ei vastatud.

Pärast madalikule sõitu läks külmutuslaeva pardale loots, kes nägi, et sillavahis olnud kapten oli tugevate alkoholijoove tunnustega ega kuuletunud tema soovitustele jätta laeva peamasin seisma. Hiljem tuvastaski politsei kaptenil joobe.

Framnes õnnestus madalikult lahti päästa alles kolm päeva pärast õnnetust ning tugevalt vigastatud kerega alus sõitis Balti Laevaremonditehasesse remonti. Aluse kaptenile määras piirivalve aga hiljem 12 000 krooni trahvi.

Veeteede amet registreeris möödunud 12 laevaintsidenti, mille hulgas oli kuus laevapõlengut ning kahel juhul õnnetusse sattunud alus uppus.

Tunamullu registreeris veeteede amet 12 ning 2006. aastal 13 laevadega seotud intsidenti.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles