Riigikogu majanduskomisjon toetas tänasel koosolekul kompromissettepanekuid, mis sõidutee halva seisukorra tõttu lubaks jalgratturid kõnniteele.
Jalgratturid võivad kõnnitee-trahvist pääseda
«Jalgratturite lubamine kõnniteele teatud juhtudel leevendab pisut keskkonnasõbralikku liikumisvahendit kasutavate inimeste muresid,» teatas riigikogu liige Silver Meikar.
«See on esialgseks lahenduseks niikaua, kuni Eestis pole korralikku jalgrattateede võrgustikku ja remonditud sõidutee ääri,» lisas ta.
Ka Isamaa ja Res Publica Liidu parlamendisaadiku Toomas Tõniste hinnangul pole mõistlik täielikult keelata jalgratturitel kõnnitee kasutamine, sest vahel pole ratturitel teist valikut kui sõita jalgteel.
«Pean mõistlikuks muudatust, et jalgrattur võib sõita ka kõnniteel, kui autoteel sõitmine on tõesti võimatu. See on tervemõistuslik muudatus, mis vähendab ka ratturite trahvimist liiklusolukordades, kus neil pole sisuliselt võimalik sõita mujal kui kõnniteel,» ütles Tõniste.
Silver Meikar ja Erakond Eestimaa Rohelised esitasid liiklusseaduse eelnõule mitmeid ettepanekuid jalgratturite õiguste parandamiseks. Täna kehtiva seaduse järgi võib kõnniteel liiklevat jalgratturit trahvida ning seda nägi ette ka arutluse all olev liiklusseaduse esialgne versioon.
Eelnõu eelneval arutelul toetati Meikari ettepanekut lubada kõnniteele väikelast rattatoolis vedav jalgrattur ning kuni 12-aastase jalgratturi täiskasvanud saatjad.
Majanduskomisjon otsustas liiklusseaduse saata riigikogu täiskogule arutamiseks 16. juunil.
Majanduskomisjoni esimehe Urmas Klaasi sõnu on tegu kompromissvariandiga, mis arvestab nii jalgratturite kui jalakäijate ja mootorsõidukijuhtide huve.
Selle järgi võib jalgrattur tulla kõnniteele, kui sõiduteel liiklemine on raske, kuid ta ei tohi seejuures ohustada ega takistada jalakäijat. Jalakäija vahetus läheduses tohib jalgrattaga sõita aga vaid jalakäija tavakiirusega, mis on 5 km tunnis.