Raport: soolised stereotüübid reklaamis takistavad võrdõiguslikkust

Merje Pors
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Raportis märgitakse, et ideaalse kehakuvandi kujutamine turunduses ja reklaamis võib mõjuda kahjulikult naiste ja meeste, eriti teismeliste ja toitumishäirete kalduvustega inimeste enesehinnangule.
Raportis märgitakse, et ideaalse kehakuvandi kujutamine turunduses ja reklaamis võib mõjuda kahjulikult naiste ja meeste, eriti teismeliste ja toitumishäirete kalduvustega inimeste enesehinnangule. Foto: AP / Scanpix

Euroopa Parlamendis vastu võetud omaalgatuslikus raportis leitakse, et reklaamis edastatavad soolised stereotüübid takistavad kaasaegse ja võrdse ühiskonna tekkimist.

Eva-Britt Svenssoni raportis märgitakse, et põhjalikumad teadusuuringud aitaksid välja selgitada reklaamides esitatavate sooliste stereotüüpide ja sugudevahelise ebavõrdsuse seoseid, teatas europarlamendi pressi- ja infoosakond.

Raport kutsub nõukogu, komisjoni ja liikmesriike üles rakendama ning levitama selliseid teadusuuringuid ja nende tulemusi.

Lisaks märgitakse, et ideaalse kehakuvandi kujutamine turunduses ja reklaamis võib mõjuda kahjulikult naiste ja meeste, eriti teismeliste ja toitumishäirete (anoreksia, buliimia) kalduvustega inimeste enesehinnangule. Reklaamiettevõtjaid kutsutakse seetõttu üles hoolikalt kaaluma eriti kõhnade naiste kasutamist toodete reklaamimisel.

Raporti poolt hääletas 504, vastu 110 ja erapooletuks jäi 22 saadikut.

Europarlamendi saadikud toetasid lisaks soolise võrdõiguslikkuse auhinna loomist, mis antaks kõige tõhusamalt stereotüüpe lõhkuvale reklaamile.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles