Maanteeamet tõrjub raha raiskamise süüdistusi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Portaal www.peatus.ee
Portaal www.peatus.ee Foto: www.peatus.ee

Maanteeameti hinnangul ei pea paika süüdistused, et miljoneid kroone maksnud portaal www.peatus.ee kubiseb vigadest ja selle arendamine on lõpetatud.

MTÜ Eesti Ühistranspordihuvilised juhatuse liige Siim Sülla kirjutas eilses Postimehes avaldatud lugejakirjas, et portaal www.peatus.ee suudab siiani üllatada vigadest kubiseva väga aeglase portaalina ning varitseb oht, et kulutatud miljonid ja töö on raisku minemas.

«Arvestatava summa eest ehitatud portaal, mis ideaalis peaks võtma inimestelt mured sõiduplaanide otsimise ja ümberistumiste eest, ei ole suutnud end tõestada siiani,» väitis Sülla. «Tehtud on toorik, kuid arendus on jäänud soiku.»

Maanteeameti ühistranspordi osakonna peaspetsialisti ja ühistranspordi infosüsteemi projektijuhi Olari Tammeli hinnangul pole Siim Sülla väited täpsed. Tammeli sõnul toimub süsteemi arendamine ja täiendamine pidevalt, kuigi tavakasutajale võib tunduda, et midagi pole muutunud.

«Artiklis mainitud süsteemi aeglust oleme korduvalt parandanud ja võrreldes süsteemi algusega on see märgatavalt kiirem ning loodame seda veelgi paremaks saada,» sõnas Tammel.

Lisaks on portaalis Tammeli väitel pidevalt täiendatud reisiplaneerija algoritmi, Tartu linnaliinide jaoks avati telekülg tartu.peatus.ee ja loodi linnaliini peatuse sõiduplaani vaade.

«Enamik parandustest ja lisaarendustest teeme just kasutajatelt tulnud tagasiside põhjal, mille saatmine läbi peatus.ee läheb samuti kohe-kohe lihtsamaks,» väitis Tammel.

Sülla tõstis oma kirjas esile, et peatus.ee eelkäija ytra.visio.ee oli oma tegutsemisaja jooksul suur läbikukkumine seetõttu, et valitses suutmatus ühissõidukite sõiduplaane operatiivselt korrektsena hoida ja nüüdki pole olukord muutunud.

Tammeli sõnul vastutab portaalis olevata andmete eest iga maavalitsus, kes sinna infot kannab. Erandiks on riigisisesed kaugliinid, mida kannab andmebaasi Maanteeamet ning rahvusvahelisi kaugliine kannab andmebaasi majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.

Tammel tõstis esile., et kuna maanteeametis ei ole infot maakonnaliinide graafikute muudatustest, siis ei saa nemad muudatusi infosüsteemi viia. Küll aga on nad koolitanud andmesisestajaid koolitanud, kuigi ikkagi tuleb ette juhtumeid, kus info on süsteemis aegunud.

«Lahendust, mis antud probleemi täielikult lahendaks, ei ole veel olemas, aga me töötame selle nimel pidevalt,» nentis ta.

«Samas ei ole alati viga ka inimestes, kes andmebaasi peaksid täiendama,» sõnas Tammel.

Tammeli väitel ei saa aga vigades alati süüdistada andmebaasi täiendanud inimest, sest näiteks Sülla artiklis mainitud kaugliin 371 oli andmebaasi kantud korrektselt, kuid millegipärast ei olnud kõik suunad peatus.ee lehele jõudnud. Nüüd on viga tänu vihjele lahendatud.

«Maanteeamet on tänulik kõigile, kes teatavad meile veel leitud kõrvalekalletest, mis ei lähe kokku tegelikkusega,» ütled Tammel.

Tammeli sõnul on peatus.ee reisiplaneerija arenduseks kulunud 2,3 miljonit krooni, millest üle 77 protsenti kaetakse Norra finantsmehhanismi ja Euroopa majanduspiirkonna finantsmehhanismi vahendite arvelt.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles