Turismifirma vedas kümneid kliente alt

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
5. septembril Hispaaniasse sõitma pidanud Veljo (esiplaanil) oli üks neist, kes eile reisifirma ukse taga ootasid, et oma raha tagasi saada.
5. septembril Hispaaniasse sõitma pidanud Veljo (esiplaanil) oli üks neist, kes eile reisifirma ukse taga ootasid, et oma raha tagasi saada. Foto: Liis Treimann

Kümned inimesed hakkavad täna otsima võimalust sõita OÜ LineCrossi bussiga Hispaania sooja päikese alla puhkama. Bussireis on küll juba ära jäetud, paljud raha maksnud kliendid aga sellest veel ei tea.


Eile enne keskpäeva astus Tallinnas Narva maantee 4 kontormaja uksest sisse keskealine paar, keda huvitas, kas neile 13 000 krooni maksma läinud 13-päevane bussireis Hispaaniasse ikka toimub ning kui jah, siis kust ja millal reisibuss väljub.

Bussi väljumisajaks oli neile nimelt määratud 17. september ehk tänane päev, ent veel päev enne seda ei teadnud reisilesoovijad, kas reis ka tuleb või ei. Raha bussireisi eest maksis Jevgeni-nimeline mees, kes oma perekonnanime öelda ei soovinud, ära juba 15. augustil. Siis öeldi talle, et bussis on alles jäänud vaid kaks viimast kohta.

Mõne aja eest aga lõpetas LineCross ajutiselt tegevuse ning firma uksele tekkis väikesel kollasel märkmepaberil silt, et asutus teeb oma uksed uuesti lahti 16. septembril kell 11.

Eile siiski paaritunnise hilinemisega kontorisse jõudnud LineCrossi juhataja ja omanik Rein Kalda lausus, et viimase bussireisi Hispaaniasse tegid nad juunis. Pärast seda tahtis firma ka ühte reisi teha, aga kuna piisavalt palju soovijaid ei tulnud kohale, siis jäeti reis ära. Kõiki telefoni võtnud inimesi on sellest tema sõnul teavitatud ja nad saavad oma raha pärast avalduse esitamist tagasi.

Hispaaniasse bussireisile soovijad kohtasid eile aga Narva maantee kontorihoone fuajees juba nelja ootavat inimest, kes tahtsid teada, mis nende reisidest saab. Üks neist, tallinlanna Gulnara, kes ei soovinud samuti oma perekonnanime öelda, tahtis teada, mis saab tema selleks reedeks väljamüüdud reisist Hispaaniasse.

Septembri alguses oli ta maksnud reisi eest kahele 21 000 krooni ning eile läks ta LineCrossi kontorisse vautšeri järele, millega saaks lennujaamast kätte pileti Estonian Airi liinilennule Barcelonasse, mis pidi reisiseltskonna Hispaaniasse viima. Pärast ootamist ja saatusekaaslastega kogemuste vahetamist läks Gulnara aga koju ära.

Ega sellest vautšerist poleks tal ka mingit kasu olnud, sest Estonian Airi pressiesindaja Ilona Eskelineni sõnul ei ostnud LineCross lennule pileteid isegi välja.

Lisaks neile ootas eile LineCrossi kontoris Kaldat veel kolm inimest, kes pidid sõitma 5. septembril samuti Estonian Airiga Barcelonasse, kust pidi algama LineCrossi korraldatav puhkusereis. LineCross oli broneerinud 63 kohta ja maksnud nende eest ka väikese deposiidi, ent jättis piletid välja ostmata, ja seetõttu Estonian Air inimesi ka lennuki peale ei lasknud.

Üht kohalviibinut hoiatati reisi ärajäämisest neli tundi enne lennuki väljalendu ning tema ei hakanud lennujaama minema, vaid suutis kiirelt asendada oma reisi nädalase puhkusega Sitsiilias. Paljud läksid aga lennujaama kohale, sest nemad ei teadnud lennu ärajäämisest midagi.

Kalda sõnul andis ta kõigile reisi eest maksnutele teada, et reisi ei tule, ja inimesed läksid lihtsalt lennujaama lootuses, et reis ikka toimub. Reisihuvilised ise sama meelt polnud.

LineCrossi kliendi Galina Kirejeva sõnul anti talle veel 4. septembril vautšer lennupileti saamiseks, ent järgmisel päeval lennujaama minnes selgus, et lendu ei toimugi.
«Nad teadsid, et pileteid pole, aga andsid meile ikka vautšeri,» oli kahe inimese eest 16 100 krooni maksnud Kirejeva firma peale pahane.

Tarbijakaitseameti pressiesindaja Kadri Kauksi sõnul on nende infotelefonile tulnud seoses LineCrossi ärajäänud reisiga mitu kaebust. Kauksi lisas, et LineCross lubas raha esmaspäevaks inimestele tagastada, ning avaldas ühtlasi lootust, et inimesed ka saavad oma raha tagasi.

Kommentaar

Rein Kalda
OÜ LineCross juhataja

Meil oli natuke majandusraskusi, me ei saanud rühmasid kokku. Kliendid on sellest informeeritud, meil on ka kõik tagatised ja load olemas. Kõike võib ju juhtuda.

Inimesed saavad oma raha tagasi kahe nädala jooksul, nagu seadus ette näeb, me pole kuskile kadunud.

Bussireisid on meil ammu maha võetud, sest inimesi pole kokku tulnud. Viimane bussireis oli juunis. Septembris toimuma pidanud buss on maha võetud ja inimestele on sellest teatatud. Oleme reisi ärajäämisest teada andnud kõigile, kes telefoni on võtnud.

Raha tagasisaamiseks peavad inimesed lihtsalt kohale tulema, kirjutama avalduse, andma oma arvenumbri ja nad saavad raha tagasi.

Praegu teisi reise planeeritud pole, ent peatselt on tulemas talvehooaeg ja siis hakkame müüma teiste firmade pakette.

----------------------------------------------

Rein Kalda ärid

• 1999. aastal registreeriti OÜ Ostlines Reisid, mis esines ka nime all OÜ Ost-Lines, mille ainuomanikuks oli Rein Kalda. 2004. aastal pandi see firma tarbijakaitseameti palvel kinni.
• Seejärel juhatas Kalda firmat nimega OÜ Karfagen Travel, mis esines ka nime all OÜ Amenitis. 2005. aastal hoiatas tarbijakaitse Karfageni teenuste kasutamise eest, sest firma ei täitnud oma kohustusi klientide ees.
• Praegu on Rein Kalda OÜ LineCross ainuomanik ja tegevjuht. Ka LineCrossi kohta on klientidel olnud mitmeid kaebusi, viimastel nädalatel on jäänud ära mitu reisi.
Allikas: äriregister, PM

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles