Veel üks reisifirma pani raskuste tõttu uksed kinni

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Toomas Huik

Aaria Reisid jättis sel kuul maksujõuetuse tõttu ära üheksa reisi. Pettunud kliente on kinnitamata andmeil umbes 170, firma lubab neile kahe kuu jooksul raha tagasi maksta.


Nädala eest saatis Aaria Reisid oma klientidele kirja, et nende reisid jäävad ära, täpsustades, et raha saab tagasi 60 päeva pärast. Ära jäi kümmekond bussireisi Hispaaniasse, Portugali ja Itaaliasse.


Tarbijakaitse pärib aru


Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski sõnul saatsid nad pärast hulga kaebuste nendeni jõudmist Aaria Reisidele kirja, kus küsisid, mis juhtus, millest on probleemid tingitud ja kas reisi eest maksnud inimesed saavad oma raha tagasi.  


Hämmingut ja pahameelt oli näha näiteks reisifoorumis trip.ee, kus kogemusi vahetasid mitmed Aaria Reisidele reisiraha maksnud. «Asjad pakitud, töölt puhkus võetud, lapsed maale kaubeldud – ja nüüd tutkit sulle,» kirjutas üks pahane reisihuviline.


Eesti Turismifirmade Liidu tegevdirektori Kersti Konti sõnul on tegemist kahetsusväärse juhtumiga, kuigi ei Aaria Reisid ega samuti hiljuti reise ära jätnud OÜ LineCross pole nende liikmed.


Seda, et väiksematel reisikorraldajatel ja -büroodel raskemaks läheb, oli tema sõnul ette näha juba mõnda aega. Reisifirmad planeerisid alles hiljuti julgelt jätkuvat reisijate hulga kasvu ja tegid otsuseid vastavalt sellele.


Seetõttu oli Konti sõnul viimasel aastal selge puhkusereiside ülepakkumine, mis põhjustas varasuvel tähelepanu tekitanud ülisoodsaid pakkumisi. «Seejärel tehti korrektiive – paljud reisikorraldajad tühistasid väljumisi ja sihtkohti, et mitte võtta arutuid riske. Seejärel taastus ka tavapärane hinnatase,» lausus Kont.


Hinnatõusule andis tema sõnul tõuke ka Eesti selle aasta nigel suvi, mis on turisminduses alati töölepanevaks jõuks.


Kahjuhüvitis on kasin


Aaria Reisidel on olemas seadusega nõutud 200 000 krooni suurune tagatis, mille eest saavad nad klientidele kahju hüvitada. Kui aga reisita jäänud kliente on tõesti pea 170, jätkub igaühele napilt üle tuhande krooni. Aaria Reiside büroo oli eile suletud ning telefonile keegi seal ei vastanud.


Eile kirjutas Postimees firmast LineCross OÜ, mis jättis kümneid inimesi reisidest ilma ja lubas raha tagastada. Ka sellel firmal on tarbijakaitse andmetel olemas 200 000 krooni tagatisraha.


Viie aasta eest läks pankrotti Wris Tours, mis jäi klientidele võlgu 1,6 miljonit, millest inimesed said tagasi vaid kolmandiku. 2006. aastal tekkis probleeme firmal Karfagen Travel, mis jäi raha võlgu 34 inimesele. Karfageni juht oli tollal Rein Kalda, kes praegu juhib raskustesse sattunud LineCross OÜd.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles