Õpetaja: Eesti haridussüsteem ei soosi liidriks kasvamist?

Raul Sulbi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sandra Lillemaa.
Sandra Lillemaa. Foto: Erakogu

Tänasel TEDx Tartu ideede jagamise sündmusel kutsus kodanikuõpetuse õpetaja Sandra Lillemaa Eesti inimesi olema oma elu liidrid.

«Ei ole mingit põhjust, miks iga Eesti inimene ei võiks olla liider, sõltumata sellest, mis ametit ta peab, millised on tema huvid või kuivõrd võimekas ta on akadeemiliselt. Ta võib olla puusepp või kokk või kunstnik või näitleja või teadlane või kes iganes – aga ta on liider iseenda elus ja töös,» ütles Lillemaa, kes on programmi Noored Kooli vilistlane.

«2009. aastal viis OECD läbi rahvusvahelise õpetamise ja õppimise uuringu, kus osales 23 riiki, sealhulgas ka Eesti. Küsitleti õpetajaid ja koolijuhte. Uuring näitab, et distsipliini ja klassikorra hoidmisega saavad meie õpetajad väga hästi hakkama – Eesti on konkurentsitult kõige parema klassikliimaga riik, kuid see toimub suhete arvelt. Eesti õpetajad hindasid oma suhteid õpilastega tunduvalt halvemaks võrreldes teiste riikidega,» sõnas Lillemaa.

«Kui me mõtleme sellele, et õpetaja kui liider peaks oma õpilasi inspireerima, innustama, motiveerima, siis olukorras, kus suhted õpilastega ei ole head, ei saa seda teha,» rõhutas Lillemaa õpetaja ja õpilaste suhete tähtsust viimaste liidriks kasvamisel.

TEDx Tartu on mittetulunduslik ideede jagamise sündmus, mille vahendusel tutvustatakse aktiivsetelt Eesti inimestelt maailmamuutvaid ideid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles