Euroliit hoiatas Eestit telereklaamide pikkuse pärast

Raul Sulbi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Telereklaam.
Telereklaam. Foto: Toomas Huik

Euroopa Komisjon saatis täna Eestile hoiatuse Euroopa Liidu piirideta televisiooni


direktiivis sisalduvate telereklaamieeskirjade rikkumise eest, sest saadetevahelised


reklaamlõigud ületavad eeskirjades ettenähtud 12 minuti piiri.

Probleem on tingitud reklaamlõigu mõiste kitsast tõlgendamisest ning sponsorlusteate väärast määratlemisest Eestis, vahendas komisjoni pressiesindaja.

Vastavalt Euroopa Liidu piirideta televisiooni direktiivile on sponsorlusteated selleks, et teavitada vaatajaid sponsorluslepingu olemasolust. Kui aga kasutada kokkuliidetuid sponsorlusteateid, on tegu juba reklaamiga.

Sõltumatu eksperdi hinnangul liidavad paljud Eesti ringhäälinguorganisatsioonid sponsorlusteated reklaamilõikudega ületades seeläbi ettenähtud ajalimiiti.

Euroopa Liidu meediavoliniku Viviane Redingu hinnangul on ühtsetest telereklaamieeskirjadest kinnipidamine oluline tagamaks aus konkurents televisioonis ning hoidumaks teleprogrammide liigsest katkestamisest.

Euroopa Komisjoni saadetud hoiatus on esimene samm kolmeastmelisest rikkumismenetlusest, millele Eesti Valitsusel on võimalik vastata kahe kuu jooksul.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles