Roheline buss sõidab mööda Eestit. Sõita saab tasuta ja roolis istub keskerakondlasest majandus- ja taristuminister Kadri Simson.

Umbes nii kujutas Tallinna venekeelse ajalehe Stolitsa karikaturist tasuta maakondliku ühistranspordi saabumist.

Ehkki suur sõda käis enne ja pärast, algas maakondades juulist tasuta ühistranspordi aeg. Probleeme ja segadust jagus kogu sügiseks, aga poliitiline karavan läks ettevõtjate, poliitiliste konkurentide ja mõne ametniku haukumise saatel liikvele. Simson sai ellu viidud lubadust viimaks ometi hakata loosungina valimisplakatile maalima. Lubatud – tehtud!

Aasta algas ebameeldivalt. 10. jaanuaril andsid riigikogu opositsioonierakonnad täiskogu istungil üle minister Simsoni umbusaldusavalduse, teemad huvide konfliktist seakasvatajate toetuste jagamisel sellesama tasuta bussiliikluseni. Tulemusega 44:49 jäi Simson ettearvatult ametisse.

Kuigi Simson oli see, kes ministrina tartlaste vihatud tselluloositehase eriplaneeringu kooskõlastas, läks see äikesepilv temast suuresti mööda. Polnud vaja vihmavarjugi lahti teha, need valingud said endale Jaak Aab ja hiljem Janek Mäggi.

Aasta lõpp oli Simsonile juba palju toredam. Näiteks avanes meeldiv võimalus vastata riigikogus arupärimisele jalgrattateede arendamise kohta. Õige mitmes paigas saab tasuta bussiga valimistele sõita.