Küllap seostub paljudele eestlastele Boeing vabadusega. Just see läänemaailma kuuluv lennukitootja ehitas esimesena maailmas lennuki Eesti rahvuslikule lennufirmale.

Nimelt, 7. juulil 1995 asus liinile Estonian Airi esimene eritellimusel ehitatud Boeing 737-500, mis sai nimeks Koit. Aasta hiljem asus reisijaid teenindama teinegi samasugune – Hämarik. Meenutuseks, et toona uhiuued Boiengud hakkasid asendama Nõukogude Liidu päritoluga lennukeid Tu-134 ja Jak-40. Muuhulgas keelati lääne lennukite tulekuga ka pardal suitsetamine.

Pea põlvkond hiljem seostub enam kui 100-aastase ajalooga Boeingu nimi millegi hirmutavaga. Tänavu kevadel tabas ettevõtte värsket mudelit 737 MAX kaks traagilist lennuõnnetust ning antud mudelile kehtestati üleilmne lennukeeld. Lisaks mainekahjule tõi see ettevõttele miljardites dollarites reaalset kahju ning kahandas ettevõtte väärtust aktsiahinna languse mõjul neljandiku võrra.

Mitme eksperdi hinnangul sai lennukimudelile saatuslikuks püüd hoida ülitihedas konkurentsis kulusid kokku. Enam kui saja miljardi dollarilise käibega ettevõtet juhib viimased neli aastat Dennis Muilenburg.

Tema jaoks pole tegu pelgalt juhtimisprobleemiga, mida lahendada. Muilenburg on ettevõttes erinevatel ametikohtadel töötanud aastast 1985. Lennundus on tema elu. See pole lihtsalt äri, ta võtab seda isiklikult. Juhtunu teeb talle valu ja see on hea.