Ühe õhtu jagu mõtlemisainet

Helle Rudi
, teatrihuviline
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Peaosatäitjad Getter Meresmaa (Wendla) ja Markus Robam (Melchior).
Peaosatäitjad Getter Meresmaa (Wendla) ja Markus Robam (Melchior). Foto: Siim Vahur / NUKU

19. sajandi lõpul kirjutatud näidend kogus tähelendu oodates tolmu ligi sada aastat, et tõusta fööniksina tuhast 2006. aastal, mil Frank Wedekindi kirjutatud tekstist kohandati off-Broadway täispikk muusikal.

«Kevadine ärkamine», mida lombi taga mängiti 888 korda, on jätnud Ameerika kultuurilukku sügava jälje. Muusikalile leiab ohtralt viiteid popkultuuris, rääkimata tuhandetest tõlgendustest koolide näiteringides. Pole ka ime, sest pea terve noortesarja hooaja jagu probleeme on muusikalis pakitud kõigest kolme tunni sisse.

Lavastuse õnnestumiseks on üks olulisemaid samme õigete osatäitjate valimine, sest energia nende ja publiku vahel on see, mis etenduse tööle paneb. Kui publik ei hakka esimesest hetkest väikese tüdruku maailmavalu ja suurekskasvamise segadust tundma, on väga raske ree peale saada. Edasi lähevad tunded aina segasemaks, lisandub mitu uut tegevusliini ja ka tempo on intensiivne.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles