Telseti kliendid ei näe homsest enam Kanal 2 programmi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Kanal 2 teatas täna, et kaabellevifirma Telset kliendid ei näe enam homsest ehk 1. detsembrist Kanal 2 programmi, kuna telekanali edastamise tingimustes ei jõutud kokkuleppele.

«Alustasime elektroonilise side seaduse muudatuse valguses juba aegsasti läbirääkimisi kaabellevifirmadega, ent Telset valis kokkuleppe otsimise asemel venitamise ja vingerdamise tee,» kirjeldas Kanal 2 peadirektor Urmas Oru. Seetõttu ei jäänud telekanalil Oru kinnitusel muud üle, kui peatada Kanal 2 edastamine Telseti võrgus kuni kokkuleppele jõudmiseni.

Võimaliku lahendusena pakub telekanali juht Telseti klientidele välja kas kaabellevioperaatori vahetuse või tavalise digiboksi kasutamise.

Telseti tegevjuhi Tiit Kivilaiu sõnul jooksid läbirääkimised luhta, kuna Kanal 2 küsis oma kanali näitamise õiguse eest liiga kõrget hinda. «Elektroonilise side seaduse muudatusega on telekanalitel õigus kaablioperaatoritelt küsida mõistlikku tasu. Kanal 2 küsib ühe kliendi kohta 20 senti, meie pakkusime, et see võiks olla 5 senti. Küsimus ongi selles, mis on kellegi arvates mõistlik,» selgitas Kivilaid.

Läbirääkimised tegi Kivilaiu sõnul keeruliseks ka see, et Kanal 2 tahtis hinna üle läbi rääkima hakata kohe, kui seadusemuudatus riigikogus vastu võeti, s.o 18. oktoobril, kuid seadused jõustuvad Eestis Riigi teatajas avaldamise päeval, mis sel puhul oli 8. november.

«Nüüd siis kanali esindajad heidavad meile ette, et meie venitame, aga tegelikult ei saa läbi rääkida enne, kui seadus on ka reaalselt jõustunud,» kirjeldas Kivilaid.

Samuti nõuavad kanali esindajad Kivilaiu sõnul, et tasu hakataks neile maksma juba selle aasta detsembrist, kuid sel juhul ei saaks Telset oma kliente kuu aega hinnatõusust ette teatada.

Kivilaid ei olnud intervjuu hetkeks veel Kanal 2 välja saadetud pressiteadet näinud ning lubas võtta ühendust ettevõtte omanikuga ja asja lahendama hakata.

TV3ga, kes küsis kanali näitamise eest 15 senti kliendi kohta, on Telsetil läbirääkimised hinna suhtes alles käimas. Telsetil on Eestis umbes 10 000 klienti.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles