EMSL juht: eurovalimiste kampaania ei järgi head tava

FOTO: Peeter Langovits.

Erakondadega valimiskampaaniate heas tavas kokku leppida üritava Eesti Mittetulundusühingute ja Sihtasutuste Liidu (EMSL) juhataja Urmo Kübara sõnul ei ole Keskerakonna netimängud ja linnapilti tekkinud erakondade reklaamplakatid kavandatava kokkuleppe kahe punktiga kooskõlas.

«Ei saa küll öelda, et keegi oleks juba selle dokumendi vastu eksinud, sest hetkel on nendes põhimõtetes kokkuleppimine alles käimas,» tõdes Kübar ning lisas, et europarlamendi valimisi võib pidada selle kokkuleppe testperioodiks, sest programmid, nimekirjad, eelarved ja lepingud on erakondadel praeguseks juba tehtud.

«Selle tava punktidest ei oleks niisugused mängud või praegu linnatänavatel olevad plakatid kooskõlas kahega: esiteks, et isikute asemel rääkida ideedest, ning teiseks, keskenduda küsimustele, mis on valitava esinduskogu pädevuses. Europarlament ei otsusta, kas üks või teine meie minister tuleks välja vahetada,» leidis Kübar.

«Olgu see siis Ansip, Savisaar, Laar või keegi teine - mind valijana ei pane oma riigi ja poliitilise kultuuri üle uhkust tundma see, kui valimiskampaaniates läheb põhiaur konkreetsete isikute naeruvääristamisele või ülistamisele,» ütles Kübar.

Tema sõnul tehakse näiteks Keskerakonna netimängude sarnaseid klippi ja mänge lisaks erakondadele ka erinevate inimeste poolt.

«Aga mulle tõesti meeldiks rohkem, kui erakonnad oma aega ja raha rohkem sisuliste asjadega tegelemiseks kulutaksid. Kui sama energiaga võetaks oma ideede tutvustamist, mida erakond soovib europarlamendis ära teha, oleks sellest kõvasti enam kasu,» sõnas Kübar.

EMSLi juhi arvates käib tee erakondade muutmisele paljuski läbi valijate käitumise: «Kui erakonna valijad selgelt ütlevad, et nad ei toeta niisugust asja, et tahavad sisulist ja asjalikku arutelu, küll siis ka erakonnad nii käituma hakkavad. Kui valijad leiavad, et see on lahe ja lõbus, ning kinnitavad seda hulgaliste klikkidega sellistel linkidel, siis lähebki samasugune tramburai edasi ja saab üksnes hoogu juurde. Ja lõpuks koosnebki kogu kampaania loosungitest, plakatitest ja pilast.»

Samas võib tema sõnul Keskerakonda kiita selle eest, et nad ausalt ja selgelt välja ütlevad, et tegu on nende tellitud mängudega. «See annab valijale võimaluse oma suhtumist välja näidata.»

Tagasi üles