Kujundav hindamine – Eesti koolisüsteemi tulevik

Jaan Olmaru
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

«Kuidas koolis läks?» küsivad kümned tuhanded lapsevanemad töölt koju jõudes oma võsukestelt ning loodavad vastuseks kuulda ikka head hinnet. Kolm aastat tagasi vastu võetud riiklik õppekava paneb aga rõhu kujundavale hindamisele.

Kaksteist aastat Harjumaal Viimsi kooli direktorina töötanud Leelo Tiisvelti sõnul ei tähenda kujundav hindamine siiski hinnete ajastu lõppu. «Mina pooldan sellist kujundavat hindamist, mis lõpeb hinde panemisega, ning õppekava järgi ei olegi muud võimalust. Aga küsimus on selles, kuidas selle hindeni jõutakse,» selgitas Tiisvelt, kes on kujundava hindamise üks suuremaid spetsialiste Eestis.

Just täna alustavad Tiisvelt ja tema koolitusfirma Uus Kool Tartus suveni kestvat kujundava hindamise kursust, milles osaleb igast Tartu koolist kaks õpetajat. Koolitusel õpitakse strateegiaid, mida kohe ka koolitundides katsetatakse. Kursus läbitud, alustavad aga väljaõppinud pedagoogid oma koolis teiste koolitamist.   

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles