Nissan: ELi plaan ühtlustada elektriautode laadimisvõrk pidurdab arengut

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elektriautode kiirlaadija Lihulas.
Elektriautode kiirlaadija Lihulas. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Nissan Nordic Europe turundusjuhi Henri Daumi sõnul pidurdaks Euroopa Liidu plaan ühtlustada elektriautode laadimisvõrgustik oluliselt arengut.

«Me saa nõustuda seal välja käidud piirangutega tehniliste lahenduste osas, mille rakendamisel võib soovitud tulemus olla vastupidine, või siis vähemalt tekib aastatepikkune viivitus arengus,» ütles Daum.

Üldiselt on tema arvates selline arengukava küll väga positiivne ning annaks rakendamisel kindluse autotööstusele, et Euroopa Liit toetab keskkonnasõbraliku transpordi massiturustamise arengut.

Arengut aeglustaks aga Daumi hinnangul reaalsus, kus Euroopas müüakse ja arendatakse juba kolmandat aastat CHAdeMO laadijatega autosid, kuid Euroopa Liit sooviks kasutada nö Combo standardit.

«Sellisel kujul direktiivi vastuvõtmine pärsiks oluliselt ettevõtete konkurentsivõimet, kes on juba turul olemasolevate ja hästi toimivate tehnoloogiliste lahendustega. Lisaks väheneb klientide usaldus elektrisõidukite vastu, kuna antakse selgelt mõista, et olemasolev tehnoloogia ei kõlba ja on vaja uut,» selgitas Daum.

Ta rõhutas, et kiirlaadimisel ei peaks tehnoloogia olema piiratud vaid Combo2 lahendusega, kuna Euroopas on praegu enam kui 20 000 sõidukit, mis on laetavad CHAdeMO laadijatega.

«Kiirlaadimise osas ei peaks direktiiv kehtestama piiranguid või siis seadma vaid standardid EN 62196-1 ja IEC 62196-3: 2012. Ehk me ei ole Combo2 laadijate vastu, kuid võrdne võimalus peaks olema nii CHAdeMO'l, Combo2'el kui ka DC/AC laadijal,» kirjeldas Daum.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles